سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت توان تولیدی هدف اصلی وزارت اقتصاد است

طیب نیا گفت: تقویت توان تولید و دست یابی به رشد اقتصادی از اهداف اصلی وزارت اقتصاد و دارایی است .

به گزارش خبرنگار بورس،بانک وبیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی طیب نیا در مراسم تکریم محمد فطانت فرد و معارفه شاپور محمدی به عنوان رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که امروز در وزارت اقتصاد برگزار شد، گفت: جلسات تودیع و معارفه یادآور سنت الهی است که باید به صورت دقیق این مسئولیت به اجرا گذاشته شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بورس با پیشرفت ها و تحولات کم نظیر در کوتاه مدت مواجه شده و  پیش بینی نمی شد که بازار سرمایه بتواند با این موفقیت ها روبرو شود.

طیب نیا در ادامه اظهار کرد: دست یابی به رشد اقتصادی یکی از اولویت های اصلی ما است و همه سازمان ها و ارگان ها اولویت راهبردی اقتصاد مقاومتی را دنبال می کند این در حالی است که اگر اقتصاد مقاومتی محقق نشود امکان رشد اقتصاد و رفع تبعیض ها و نیازها در کشور فراهم نمی شود.

وی گفت: تجربه تحریم ها به ما آموخت که روند نامطلوب اقتصاد را باید اصلاح کرد و تقویت توان تولید در برابر مخاطرات داخلی و خارجی را باید در دستور کار قرار داد چرا که تقویت تولید داخل سبب شده که امکان بهره وری و صادرات گرایی در تولید بالا برود .

طیب نیا در ادامه تصریح کرد: طراحی سند بالا دستی مبنی بر شناسایی و ارزیابی نقاط ضعف است و این سند به تقویت توان تولید کشور کمک می کند و همچنین  اجرای برنامه عملیاتی مناسب برای ارتقای نقش و جایگاه بازار سرمایه را مشخص می کند.

به گفته وی 12 برنامه ملی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده که هر کدام از آنها به عنوان پروژه ای زمان بندی شده تنظیم شده است. 


انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصاد ، دارایی ، وزیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.