سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ با هم‌حزبی‌های خود نیز سر ناسازگاری دارد!

دونالد ترامپ با حمایت نکردن از پل رایان و جان مک کین به جنگ خود با سران حزب جمهوریخواه دامن زد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست نوشت: "دونالد ترامپ،" نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، با حمایت نکردن از پل رایان و جان مک کین از اعضای برجسته حزب جمهوریخواه، به جنگ خود با سران این حزب دامن زد.

این روزنامه آمریکایی در پایگاه اینترنتی خود و در گزارشی به قلم فیلیپ راکر نوشت: نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه از حمایت از پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان و سناتور جان مک کین که دو تن از مقامات عالی رتبه حزب جمهوریخواه محسوب می شوند، در مبارزات انتخاباتی پیش روی آنها خودداری کرد.

ترامپ اظهارات خود را که نشان از اختلافات شدید درون حزبی بود، درحالی بیان کرد که باراک اوباما شدیدترین انتقاد خود را از این نامزد جمهوریخواه مطرح کرد. اوباما گفت ترامپ برای ریاست جمهوری مناسب نیست و متاسفانه برای عهده دار شدن این وظیفه آمادگی ندارد. رئیس جمهور آمریکا از سران حزب جمهوریخواه خواست دست از حمایت ترامپ بردارند.  

دونالد ترامپ در مصاحبه با واشینگتن پست گفت از پل رایان در انتخابات مقدماتی سه شنبه آینده در ویسکانسین یا جان مک کین در انتخابات اواخر ماه در آریزونا حمایت نخواهد کرد. این دو عضو ارشد حزب جمهوریخواه از نامزدی ترامپ حمایت کردند اما به انتقاد از برخی سیاست ها و اظهارات او پرداختند. 

ترامپ گفت من پل [رایان] را دوست دارم اما کشور اکنون در اوضاع خطرناکی به سر می برد. ما به سران قدرتمند نیاز داریم. ما به سران بسیار بسیار قدرتمند نیاز داریم.  اظهارات ترامپ نشان از  ادامه یافتن اختلاف ها در میان اعضای حزب جمهوریخواه دو هفته پس از مجمع ملی این حزب است. 

پل رایان در برخی موضوع ها ازجمله پیشنهاد ترامپ در زمینه ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا با وی اختلاف نظر دارد. رایان آخر هفته در بیانیه ای به طور غیرمستقیم از اظهارات ترامپ درباره همایون خان انتقاد کرد. [همایون خان یک سرباز مسلمان آمریکایی بود که در جنگ عراق کشته شد.]


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.