سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج؛

راه اندازی سلامتکده طب سنتی در یاسوج

رئیس جهاد دانشگاهی استان با اشاره به اینکه مقدمات تاسیس سلامتکده طب سنتی انجام شده است گفت: این موسسه در یاسوج راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛محمد سبحانی در جمع خبرنگاران افزود: رایزنی های اولیه با نهادهای مسئول، انتخاب مکان و رایزنی با متخصصان طب سنتی در استان فارس انجام شده است.

وی اظهار کرد: با دریافت موافقت اصولی، سلامتکده طب سنتی در استان زیر نظر جهاد دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد شروع به کار خواهد کرد.

سبحانی بیان کرد: ایجاد مرکز فرآوری گیاهان دارویی نیز در دستور کار این نهاد قرار دارد و با تامین اعتبار، این مرکز نیز راه اندازی خواهد شد.

وی اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی مرکز فرآوری گیاهان دارویی استان را 20 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پیش از این تفاهمنامه تاسیس آن با استانداری منعقد شده بود و با تامین اعتبار آن، عملیاتی خواهد شد.

سبحانی گفت: این دو طرح در صورت راه اندازی علاوه بر جوابگویی به نیازهای سلامت استان، می تواند در زمینه اشتغالزایی نیز موثر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: در سال گذشته چهار هزار نفر در دوره های آموزشی کوتاه مدت جهاد دانشگاهی استان شرکت کردند.

سبحانی بیان کرد: جهاد دانشگاهی استان در 10 کد رشته افزون بر یک هزار و 300 دانشجو دارد.

وی عنوان کرد: تاکنون یک هزار دانشجو از مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان در رشته های حسابداری، کامپیوتر، معماری، روابط عمومی و حقوق ثبتی فارغ التحصیل شده اند.

سبحانی گفت: جهاد دانشگاهی این استان هم اکنون دو مرکز آموزشی در شهرهای یاسوج و دهدشت دارد وبرای راه اندازی مرکز گچساران نیز مقدمات لازم انجام شده است.

انتهای پیام/ش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.