سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

صنعت اصفهان و معضل قاچاق

تنها ۳۰ درصد صنعت اصفهان در حال فعالیت است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله آب و رکود حاکم بر بخش صنعت دو مسئله اساسی استان اصفهان است و نیاز دارد که نمایندگان مجلس و مسئولان به این موضوعات توجه کنند.

حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی افزود: قاچاق، صنعت استان اصفهان را نابود کرده است، در گذشته اصفهان، در بخش تولید کفش، سنگ و فولاد می‌درخشید اما امروز با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

وی گفت: در حالت خوشبینانه می‌توان گفت تنها 30 درصد از ظرفیت صنعت استان اصفهان در حال فعالیت است و اگر به استان اصفهان کمک شود در حقیقت جلوی آسیب رسیدن به چند استان دیگر گرفته می‌شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به صنعتی بودن استان اصفهان اظهار داشت: 15 درصد از ارزش افزوده بخش صنعت کشور در استان اصفهان به دست می‌آید و سهم استان اصفهان از تسهیلات از نظر تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی 11 درصد و از نظر ارزش افزوده 15 درصد است.

محسن پورسینا افزود: 16 هزار میلیارد تومان آخرین تسهیلاتی است که برای استان اصفهان در نظر گرفته شد اما تنها هزار میلیارد تومان اختصاص پیدا کرد و در زمانی که نرخ سود بانک‌ها مطرح بود واحدهای تولیدی به بانک‌ها معرفی می‌شدند اما برای دریافت تسهیلات اقدام نمی‌کرد و در حال حاضر که این نرخ سود برطرف شده است، 570 میلیارد تومان در مدت یک ماه برای دریافت تسهیلات از سوی تولیدکنندگان درخواست شده و به زودی تمام می‌شود.

وی با اشاره به قول مساعد دولت برای افزایش رقم تسهیلات به واحدهای تولیدی استان اصفهان بیان کرد: حدود 120 هزار واحد صنفی در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 50 درصد آن واحدهای صنفی ـ تولیدی هستند و خدمات بزرگی را به بخش صنعت ارائه می‌کنند .



انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.