سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر ماموران پلیس کویتی به ایران بدون دریافت مجوز ممنوع شد

کویت سفر ماموران پلیسش را به 6 کشور از جمله ایران، به علت آنچه وجود «مشکلات امنیتی» در این کشورها‌ خوانده است، به دریافت مجوز مشروط کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القبس، سلیمان فهد، معاون وزیر کشور کویت، اعلام کرد نیروهای پلیس این کشور برای سفر به 6 کشور، نیاز به کسب مجوز قبلی دارند.

بر اساس ابلاغیه صادره از سوی الفهد، هر عضو پلیس کویت قبل از مرخصی باید واحد خود را از مکانی که به مرخصی می رود مطلع نماید؛ خواه این مکان در داخل کشور باشد یا خارج کشور. هدف از این اقدام این است که در صورت لزوم، امکان فراخوانی و احضار پرسنل میسر شود.

ماموران پلیس کویت در صورت سفر به شش کشور از جمله عراق، سوریه، لیبی، ایران، یمن و افغانستان، از واحد مربوط به خود مجوز لازم را دریافت کنند و در واقع قبل از سفر به این کشورها موافقت خطی بگیرند.

منابع امنیتی به روزنامه القبس کویت اعلام کردند: این تصمیم به این سبب است که این کشورها از «مشکلات امنیتی» رنج می برند و احتمال مخاطرات برای نیروهای امنیتی که به این کشورها سفر می‌کنند، وجود دارد. همچنین احتمال هدف قرار گرفتن این نیروها از سوی تروریست‌هایی که قصد ضربه زدن به کویت از طریق آسیب رساندن به شهروندان به شکل عام و نیروهای امنیتی به شکل خاص، وجود دارد.

این منابع افزودند: هدف این است که به نوعی نیروهای پلیس در امکانی که به آن سفر می‌کنند به خوبی حفاظت شوند و از سوی دیگر در صورت بروز هر خطری ضد آنها امکان تحرک سریع وجود داشته باشد.

منابع کویتی اعلام کردند: وزارت کشور کویت فرم جدید مرخصی تهیه کرده است در آن مکان محل مرخصی و اینکه در داخل و خارج کویت است درج شده است. به نیروهای امنیتی اجازه سفر به 6 کشور مذکور داده نمی‌شود مگر پس از کسب مجوز قبلی.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
فقط مونده داعش واسه اومدن به ایران کلاس بزاره!!!!!!1
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
خخخخخخخخ با چه کشورهایی داریم مقایسه میشیم .... یی زمانی تو نوبت بودین تا با یک مقام ایرانی در حد حتی یک سفیر دیدار کنید اعراب خلیج همیشه فارس
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
خخخخخخخخخخخخخ. تروخدا ن بیایید کاریتون ندالیم.خخخخخخخخخ