سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

نقش روحانیون در ترغیب و تشویق سرمایه داران

امام جمعه رفسنجان گفت: روحانیون می‌توانند سرمایه‌گذار، سهام‌دار، مشوق و مایه دلگرمی سرمایه‌داران باشند و نقش خود را در این زمینه ایفا کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت‌الاسلام عباس رمضانی‌پور با اشاره به همایش رفسنجان، تدبیر، تلاش و توسعه در راستای اقتصادمقاومتی افزود: روحانیان به عنوان یک ظرفیت قوی در شهرستان می‌توانند تبلیغ و مردم را تشویق و ترغیب و اعتمادسازی کنند.

وی گفت:اقتصاد مقاومتی اقتصاد مردمی است که مردم باید خیزش و حرکتی ایجاد کنند و کارهای خوب اقتصادی انجام دهند.

حجت الاسلام رمضانی پور با بیان اینکه فساد و کالای قاچاقی که ریشه اقتصاد جامعه را می‌خواهد از بین ببرد، برکتی ندارد که بخواهیم در جای دیگری مصرف کنیم،افزود: کالای قاچاق مضر و مخرب است و هر جا باشد تخریب کننده است و راهی جز آتش زدن آن نیست.

وی گفت: ایران نخستین کشور پرداخت‌کننده یارانه بنزین در دنیاست و متوسط مصرف سوخت خودروها در ایران 11 لیتر در روز است در حالی که در برخی کشورها یک‌ تا هفت لیتر است.

حجت الاسلام رمضانی‌پور با اشاره به اینکه ایرانی‌ها به اندازه یک ‌سوم میانگین جهانی شیر مصرف می‌کنند،افزود: تولید لبنیات در کشور ما زیاد است، مصرف تخم‌مرغ یک ‌سوم کمتر از میانگین جهانی است و چهار برابر دنیا نوشابه مصرف می‌کنند و در مصرف نمک و شکر هم آمار ایران از میانگین دنیا بالاتر است.

رمضانی پورگفت: سرانه تولید زباله هر ایرانی 700 گرم در روز است و سالانه 146 میلیارد تومان به اقتصاد کشور خسارت وارد می‌کند.

وی افزود: روحانیان بین نمازها به اندازه دو دقیقه در زمینه این موارد و در زمینه اقتصاد مقاومتی با مردم سخن بگویند.

حجت الاسلام رمضانی پورعنوان کرد: در رفسنجان با آن همه ظرفیت و استعداد بالایی که دارد باید زمینه‌ای فراهم شود که سرمایه‌گذاران در همین شهر کار سرمایه‌گذاری انجام دهند و به ارتقای شهرستان کمک کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: تشویق ، روحانیون ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.