سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

پهنه بندی عرصه های کشاورزی استان

برای نخستین بار عرصه های کشاورزی استان پهنه بندی می شود تا از این طریق مناطق مستعد برای احداث باغات به تفکیک محصولات مختلف در هر کدام از شهرستان های استان شناسایی و معرفی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان،  با بیان اینکه همه ساله بخش قابل توجهی از باغات استان زنجان در اثر سرمازدگی دچار خسارت می شودگفت: پهنه بندی عرصه های کشاورزی، گامی موثر برای مقابله با سرمازدگی در باغات استان زنجان است.
بهنام اوجاقلو افزود: در این راستا برای نخستین بار با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی اقدام به پهنه بندی عرصه های کشاورزی استان زنجان شده تا از این طریق مناطق مستعد برای احداث باغات به تفکیک محصولات مختلف در هر کدام از شهرستان های استان شناسایی و معرفی شود.
وی ادامه داد: شناسایی مناطق مستعد برای احداث باغات گونه های مختلف به واسطه پهنه بندی عرصه ها گام بسیار مهم و موثری است تا از بروز خسارت در محصولاتی همچون زردآلو که سال های متمادی در اوایل بهار بر اثر افت شدید دما متحمل خسارت می شوند، جلوگیری شود.
این مسئول اضافه کرد: شناسایی ارقام مقاوم تر و سرشاخه کاری و تغییر تاج درختان راهکار مهم دیگری است که به منظور مقابله با سرمازدگی در باغات استان زنجان در حال انجام است.
 
انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.