سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی دفاع از دموکراسی ها؛

محمود عباس با ملاقات مریم رجوی از خط قرمز تهران عبور کرد

تحلیلگر ارشد اندیشکده آمریکایی در واکنش به ملاقات رئیس تشکیلات خودگردان با سرکرده منافقین، این اقدام را عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ «گرانت راملی» از تحلیلگران اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی‌ها» در گفتگو با روزنامه صهیونیستی جروزالم پست درباره این دیدار و تبعات آن برای رئیس تشکیلات خودگردان اظهار داشت: ایران و تشکیلات خودگردان فلطسین روابط خود را حفظ کرده بودند اما دیدار محمود عباس با رییس گروه مخالفان نظام ایران عبور از خط قرمز تهران است.

 وی گفت: دو طرف در گذشته بارها به طور علنی متعهد به حمایت از همدیگر شده بودند اما به نظر می‌رسد دیدار محمود عباس از پاریس و ملاقات با مریم رجوی از نگاه تهران اقدامی "بسیار تند" است.

این روزنامه صهیونیستی با اشاره به سابقه تنش بین ایران و تشکیلات خودگردان فلسطین نوشت: ایران و تشکیلات خودگردان فلسطین در آخرین دور از حمله به همدیگر در ماه فوریه سال جاری هنگامی که تهران اعلام کرد برای خانواده‌هایی که فرزندانشان علیه اسرائیل می‌جنگند پول می‌فرستد، با هم دچار تنش شدند.

«مخیمر ابوصدا» استاد علوم سیاسی دانشگاه الازهر به جروزالم پست گفت: محمود عباس به این دلیل با رجوی دیدار کرد تا پیامی را با این مضمون ارسال کند که او در کنار به اصطلاح ائتلاف اعراب سنی میانه رو که شامل عربستان سعودی، اردن و مصر می‌شوند، قرار دارد.

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خود گردان فلسطین چند روز قبل با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین دیدار کرد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
نه تشکیلات خودگردان و نه حتی جنبش های فتح و حماس مورد حمایت ایران نیستند این خود مردم فلسطین هستند که دارن از طرف ایران حمایت می شن مردم فلسطین هم تا جایی که من دیدم با برداشتن پرچم ایران وحزب الله تو راهپیماییشون نشون دادن که قدردان هستن چه اگر قدردان هم نبودن چیزی از وظیفه ما کم نمی شد.
در ثانی دیدید که ایران هم با محمود عباس برخورد کرده از طرفی دیگه ما فقط از مردم مظلوم فلسطین حمایت نمی کنیم ما داریم با اسراییل مبارزه می کنیم که ادعای برتری بر تمام مردم دنیا رو داره
ناشناس
۰۸:۵۹ ۱۳ مرداد ۱۳۹۵
هی بگین تشکیلات خودگردان ... چه خودگردانی عزیز من این محمود عباس رو 95 در صد مردم مظلوم فلسطین قبولش دارن و در مجامع بین الملل به رسمیت شناخته شده هست و پارسال پرچم فلسطین رو تونست در سازمان ملل بیاره بالا با اسراییل و امریکا همدست هست چون این چیزیه که خود فلسطینیها و اعراب میخوان به ما چه اخه؟؟ حیف این همه پول نیست بیخودی هزینه این عهد شکنان میشه؟؟ وقت اون نرسیده که ی کمی به فکر مردم فقیر و بدبخت کشور خودمون باشیم؟؟؟