سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بازسازی کبوتر خانه قاجاری

کبوتر خانه های تاریخی تخریب شده باید به دست شخص تخریب گر بازسازی شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهان،مسئول میراث فرهنگی- صنایع دستی، و گردشگری خمینی شهر گفت: مالک کبوترخانه ای در یکی از صحراهای شهرستان درچه خمینی شهر بدون اطلاع از تاریخی و ارزشمند بودن این بنا و برای توسعه زمینش اقدام به تخریب این کبوتر خانه کرده است.

علیرضا حبیبی با اشاره به اینکه تخریب این کبوتر خانه در دو مرحله انجام شده است افزود: مالک این بنا برای توسعه زمین خود بخشی از این بنا را تخریب می کند که به سرعت یگان حفاظت میراث فرهنگی وارد عمل شده و از ادامه کار او جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: در ادامه شخص تخریب کننده تعهد می دهد که بنا را بازسازی کند و از آنجایی که هزینه این کار را نداشت مجوز ورود یک کامیون و بیل میکانیکی را برای جمع آوری خاکروبه های ناشی از تخریب به زمینش گرفت و با سوءاستفاده از این مجوز اقدام به تخریب قسمت دیگری از این بنا کرد.

مسئول میراث فرهنگی- صنایع دستی، و گردشگری خمینی شهر بیان کرد: این روز ها مالکان تمایل به حفظ و نگه داری از این کبوتر خانه ها ندارند چرا که اغلب این بناها مخروبه شده و علاوه بر اینکه زمین کشاورزی آنها را کوچکتر کرده آلودگی هایی هم به وجو می آورد و نگه داری از آن ها برای مالکان مزاحمت هایی ایجاد کرده است.

در شهرستان درچه 25 کبوتر خانه وجود دارد که همگی متعلق به دوره ی قاجار هستند و ثبت ملی شده اند و طبق قانون اگر کسی آثار تاریخی ثبت شده را تخریب کند. مجازات شده و باید آن بنا را بازسازی کند.


انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.