سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بافت تاریخی کاشان با اعتبار ملی مرمت می‌شود

عملیات مرمت سه اثر در بافت تاریخی کاشان از محل اعتبارات ملی آغازشد.

گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهان،مسوول دفتر فنی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کاشان در گفتگو با خبرنگاران گفت: این سه پروژه  شامل گذر دروازه اصفهان و خانه تاریخی اخباری ، گذر تاریخی حرم کاشان  است که با اعتباری بالغ بر 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی مرمت می‌شود.
سمیه فرهادی، وجود 700  بنا در بافت تاریخی از 1700 اثر تاریخی شناسایی شده واجد ارزش تاریخی را تاکیدکرد و گفت: 170 اثر تاریخی از مجموع 320 اثر تاریخی ثبت‌شده شهرستان کاشان در فهرست آثار ملی در بافت تاریخی این شهرستان وجود دارد.
وی با اشاره با به وسعت تقریبی 450 هکتاری بافت تاریخی کاشان گفت: بافت تاریخی کاشان مجموعه‌ای منسجم و به‌هم‌پیوسته و از جنبه شهرسازی  تاریخی ایران بسار ارزشمند و دارای استخوان بندی قوی و کارا بوده‌است که متاسفانه بر اثر خیابان کشی‌های شطرنجی در قرن حاضر و همچنین ساخت و ساز و نوسازی فراوان و بعضا بی رویه  آسیب های زیادی به آن وارد شده است.
به‌گفته‌وی:این بافت در حال حاضر نیز با دارا بودن مرکز محلات ارزشمند، پویا  و بناهای تاریخی فراوان با کاربریهای گوناگون به‌ویژه مجموعه‌ای از خانه‌های تاریخی زیبا  و  ارای ارزشهای فراوانی بوده‌است که از ذخایر و ثروت های فرهنگی قابل اتکا در جهت رشد و توسعه شهر کاشان به شمار می‌رود.
فرهادی در پایان تصریح‌کرد: بافت تاریخی کاشان در حال حاضر از شمال غربی به خیابان‌های طالقانی،رجایی و کاشانی از جنوب غربی، به خیابان‌های ملامحسن و بخارایی، ازجنوب شرقی به خیابان‌های سپده کاشانی،ملافتح الله و غیاث الدین جمشید و از شمال شرقی به نزدیکی‌های جاده کمربندی منتهی می شود.


انتهای پیام/م
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.