سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

بهره برداری از پروژه های زیست محیطی فولاد مبارکه

سه پروژه واحد سولفور زدایی از فولاد مذاب، واحد بریکت سازی و تولید آب دمین با هزینه 650 میلیارد ریال و 14میلیون و 700هزار یورو در مجتمع فولاد مبارکه به بهره برداری رسید.

گروه استان‌های باشگاه خبر نگاران جوان از اصفهان،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی یکی از سیاست های فولاد مبارکه است گفت: این سه پروژه در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، رییس جمهوری و هیات دولت به بهره برداری رسیده است وجلوگیری از واردات محصولات مورد نیاز در صنایع و حفظ محیط زیست همواره در پروژه های فولاد مبارکه مورد توجه قرار گرفته است.

مهدی کرباسیان توجه به بالابردن بهره وری، استفاده از فناوری ها روز و توجه به پژوهش در صنعت فولاد را بسیار مهم خواند و افزود: با توجه به اینکه هم اکنون در صنعت دو درصد آب کشور استفاده می شود صرفه جویی در مصرف آب در مقایسه با سالهای قبل افزایش یافته است.

ایستگاه سولفور زدایی با هدف تهیه فولاد تمیز با کاهش میزان سولفور به 10 پی پی ام برای مصرف در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی و تهیه قطعات کششی عمیق خودرو و ساخت بدنه کشتی اجرا شده است.

احداث واحد بریکت سازی نیز با هدف جمع آوری زیردانه های آهن اسفنجی و تبدیل بریکت برای استفاده در کوره های قوس فولاد سازی و همچنین کاهش آلودگی زیست محیطی به بهره برداری رسیده است.

همچنین پروژه تولید آب دمین برای تامین آب خالص که در ردیف طرح های توسعه ای فولاد به شمار می رود اجرا شده است.




انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.