سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تاکید ایران و کره شمالی بر اجرای تفاهم نامه همکاری های مشترک ورزشی

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان روز سه شنبه در دیدار با سفیر کره شمالی بر ضرورت اجرای تفاهم نامه همکاری های مشترک ورزشی بین پیونگ یانگ - تهران تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،«برانوش نیک بین» در این دیدار که در وزارت ورزش و جوانان انجام شد، گفت: طرفین ایران و کره شمالی باید تلاش کنند تا مفاد تفاهم نامه همکاری های ورزشی که در دیدار قبلی به امضا رسیده بود، اجرا شود.

سرپرست امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان همچنین از ظرفیت و مدال آوری کره شمالی در رشته هایی مانند تنیس روی میز، جودو و بوکس در عرصه های بین المللی یاد کرد و گفت: ایران نیز از این تبادل دانش ورزشی کره شمالی در این رشته ها استقبال می کند.

وی در این دیدار به زیر ساخت های ورزش و بخشی از فعالیت های توسعه ای ورزشی کشور در بخش قهرمانی هم اشاره کرد.

سفیر کره شمالی هم خطاب به نماینده امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان در این دیدار گفت: تهران و پیونگ یانگ می توانند همکاری های مشترکی را در حوزه های مختلف ورزشی و جوانان داشته باشند.

«کانگ سام هیو » تشکیل اردوی مشترک و برگزاری مسابقات دوستانه در رشته های والیبال و بسکتبال بین این دو کشور را پیشنهاد کرد، اظهار داشت: کره شمالی آماده میزبانی ورزشکاران ایرانی در این دو رشته است.

سفیر کره شمالی در عین حال ظرفیت بالای کشتی ایران را ستود و افزود: ما به دنبال تبادل فنون و اطلاعات ورزشی ایران از طریق گسترش همکاری های مشترک ورزشی هستیم.

سام هیو به میزبانی کشورش در برگزاری کنگره جهانی جوان اشاره کرد و از نیک بین خواست تا وزیر ورزش وجوانان پیامی را برای این کنگره ارائه کند.


انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.