سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار خراسان رضوی؛

اقتصاد دانش بنیان مهم ترین رسالت آموزش و پرورش است

استاندار خراسان رضوی گفت :آموزش و پرورش به عنوان مبدا تحول در جامعه باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و فرهنگ کار و تولید را در جامعه گسترش دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علیرضا رشیدیان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود :اقتصاد دانش بنیان مهم ترین رسالت آموزش و پرورش است و در این حوزه باید نسلی را تربیت کند که بتواند در آینده با رویکرد اقتصاد مقاومتی کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد.

وی اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت علمی، شرعی، عملی و ملی در کشور دانست و افزود : سیاست های این موضوع در کشورمان باید به یک گفتمان عمومی تبدیل شود و آموزش و پرورش رسالت و نقش مهمی در این گفتمان سازی دارد.

استاندار خراسان رضوی افزود: نباید فراموش کنیم اگر به دنبال توسعه جامعه هستیم باید آموزش و پرورش را به عنوان یک بخش بنیادی مورد توجه قرار دهیم چون نقش مهمی در فرهنگ سازی برای ترویج و بسط آنچه در نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال آن هستیم را در بین دانش آموزان و خانواده ها دارد.

رشیدیان تکریم مقام و جایگاه معلم را جزو وظایف دولت دانست و گفت : برای ارتقا و معیشت و منزلت معلمان قدم های خوبی برداشته شده اما هنوز هم نیاز است در این زمینه دولت تلاش بیشتری کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان هم در این جلسه با اشاره به اقدامات آن سازمان در حوزه اقتصاد مقاومتی گفت : آموزش و پرورش در حوزه فعالیت خود راهبرد اصلی را اجرای متوازن سند تحول قرار داده که هشت رویکرد، ۱۵۰ برنامه و ۵۰۰ فعالیت در این حوزه تبیین شده است.

سید جواد حسینی افزود :بستر سازی، گفتمان آفرینی،تربیت اقتصادی دانش آموزان و انجام اقدامات ساختاری و اداری در حوزه اقتصاد مقاومتی از مهمترین وظایفی است که بر دوش آموزش و پرورش قرار دارد.

گفتنی است در این جلسه پس از ارائه گزارشی از اقدامات و برنامه های صورت گرفته در قالب برنامه های ستاد گرامیداشت هفته معلم از شش دستگاه اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی، صدا و سیمای استان،شهرداری مشهد، روزنامه خراسان، خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به عنوان دستگاه های برتر مشارکت کننده در این برنامه تجلیل شد.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.