سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

اجرای طرح پی وی سی دراراضی کشاورزی فارس

طرح پی وی سی اراضی کشاورزی با هدف انتخاب ارقام مناسب در شرایط آب و هوایی در لامرد اجرا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالحمید همتی مدیر جهاد کشاورزی لامرد با بیان اینکه اجرای طرح در اراضی قابل‌کشت در روستای نیرایی از بخش مرکزی شهرستان لامرد اجرا شد، گفت: 17 رقم بذر کنار یکدیگر در زمین‌های کشاورزی در وسعت نیم هکتار کشت شد.
عبدالحمید همتی افزود: به‌منظور اجرای این طرح ابتدا این زمین با استفاده از خاک‌ورز مرکب آماده کشت و بذور تهیه‌شده به وسیله دستگاه کودکار و بذرکار کشت و در مرحله کاشت و همراه با این مرحله 100 کیلوگرم در هکتار کود سوپرفسفات همراه با بذر کاشته شد و هر رقم بذر در دو ردیف رفت‌وبرگشت صورت گرفت.
وی ادامه داد: در این نوع کشت از ارقام بذری آفتاب، مهرگان، چمران، افلاک، بهرنگ، افق ،سیروان، شیرودی، شبرنگ، رقم فرانسوی رادیا، شوش، PR181، کریم، یاواروس، چمران 2 و ساجی استفاده شده است.
همتی بیان کرد: آبیاری این مزرعه با استفاده از سیستم تحت‌فشار قطره‌ای صورت گرفت و بلافاصله پس از کشت، آبیاری مزرعه پی وی سی، انجام عملیات نظارت و تکمیل اطلاعات توسط کارشناسان زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان لامرد شروع شد.
مدیر جهاد کشاورزی لامرد تصریح کرد: در مرحله داشت نیز کنترل علف‌های هرز با سموم مورد نظر صورت گرفت و در این مزرعه پس از طی مراحل کاشت و داشت و نظارت دقیق در مرحله برداشت ضمن بررسی کارشناسی طرح مشخص شد، رقم بذری PR181 با تولید 6 هزار و 528 کیلوگرم در هکتار بهترین رقم و رقم مهرگان با تولید 3 هزار و 826 کیلوگرم در هکتار کمترین میزان تولید را داشت.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.