سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رحيمي در مراسم افتتاح نمايشگاه راه و شهرسازي و صنايع وابسته خبر داد؛

حمايت دولت از بخش خصوصي براي ايجاد تحول در حمل و نقل

معاون اول رييس جمهور بر لزوم ارتباط بيش از پيش دولت و بخش خصوصي تاكيد كرد و گفت : دولت به شكل همه جانبه حمايت هاي لازم را از بخش خصوصي براي ساخت ايران و ايجاد توسعه و تحول در بخش راه و شهرسازي و حمل و نقل انجام مي دهد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري محمدرضا رحيمي پيش از ظهر امروز (شنبه) در مراسم افتتاح نمايشگاه راه و شهرسازي و صنايع وابسته از وزير راه و شهرسازي خواست با نمايندگان بخش خصوصي هماهنگي هاي لازم را به عمل آورده تا همانگونه كه در بخش مسكن تحولات بزرگي در كشور رخ داده است ، انقلاب بزرگي در بخش راه و شهرسازي نيز ايجاد شود.
رحيمي با تقدير از دست اندركاران برپايي اين نمايشگاه اظهار داشت : 26 آذر روز حمل و نقل و يكم دي نيز روز راهدار است كه برگزاري اين نمايشگاه نيز بهانه اي براي تقدير از دست اندركاران و تلاشگران اين عرصه است.
معاون اول رييس جمهور با بيان اينكه قطعاً "راه" يكي از اساسي ترين زير ساخت هاي بزرگ و صنعتي هر كشور است، گفت: تمامي كشورهاي پيشرفته اولين تلاش خود را براي تكميل زير ساخت هاي راه به كار برده‌اند و نياز هاي راه و زيرساخت‌هاي مواصلاتي خود را تامين كرده اند اما در ايران به دليل گستردگي خاك كشور و عدم توجه كافي به اين بخش مهم در گذشته، هنوز زيرساخت هاي لازم در اين بخش فراهم نشده است و بايد براي جبران عقب ماندگي ها در بخش راه كه يكي از مهمترين بخش ها در توسعه اقتصادي است، تلاش مضاعف داشته باشيم.
رحيمي در ادامه با تاكيد بر اينكه منابع دولت محدود است و قادر نخواهد بود تمامي اقدامات لازم را براي تكميل زيرساخت هاي بخش راه و حمل و نقل به تنهايي انجام دهد، از پيمانكاران و بخش خصوصي خواست ارتباط و اتصال خود را با دولت تقويت كرده و با همه ظرفيت به ياري دولت آمده تا كشور را هر چه بهتر بسازيم.
معاون اول رييس جمهور با تقدير از اقدامات صورت گرفته در بخش توسعه ترانزيت خاطر نشان كرد: ايران بر سر راه قاره هاي مختلف جهان قرار گرفته و به همين دليل با توسعه ترانزيت و فعال شدن همه ظرفيت هاي اين بخش مي توانيم درآمدي بيشتر از درآمد حاصل از فروش نفت داشته باشيم.
رحيمي افزود: لازمه تحقق اين امر فراهم شدن زير ساخت هاي راه و تكميل جاده ها و خطوط ريلي است و بايد شرايطي فراهم شود كه جاده ها و راه هاي مواصلاتي زميني و دريايي و هوايي ظرفيت پاسخگويي به نياز حجم بالايي از ترانزيت را داشته باشد.
معاون اول رييس جمهور از برنامه هاي مختلف دولت براي توسعه ترانزيت و گسترش خطوط ريلي خبر داد و گفت: دولت براي احياي راه تاريخي ابريشم برنامه ريزي هايي انجام داده است كه اگر اين طرح‌ها اجرايي شوند، كالاها براي جابجايي از مسير آسياي دور از طريق ايران، آذربايجان و تركيه به اروپا انتقال داده مي شود و اين جابجايي مي تواند به جاي صرف دو ماه وقت، با عبور از ايران در 11 روز انجام شود.
رحيمي با اشاره به اينكه يكي از برنامه هاي اصلي دولت اشتغالزايي و ايجاد فرصت هاي شغلي است ، خاطر نشان كرد : اگر ظرفيت هاي بخش ترانزيت و حمل و نقل فعال شوند علاوه بر درآمدزايي فراوان نقش موثري در اشتغال آفريني در كشور نيز خواهد داشت.
معاون اول رييس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحريم قدرت هاي زورگو عليه ملت ايران كه به سركردگي آمريكا انجام شده است تاكيد كرد : غربي ها امروز به وضعيت بدي گرفتار شده اند لذا تحريم ها و رفتار كنوني آنها قابل دوام نخواهد بود.
وي افزود: امروز ديگر زمان آن گذشته است كه آمريكا بتواند خواسته هاي خود را به ملت ها ديكته كند و اوضاع جهان به سويي پيش مي رود كه تحريم كنندگان و دشمنان ملت ايران دير يا زود با پشيماني دست نياز به سوي ملت هاي مستقل دراز خواهند كرد .
رحيمي با اشاره به دستاوردهاي بي نظير جوانان و متخصصين كشورمان كه در اين نمايشگاه به نمايش درآمده است گفت : اين پيشرفت ها حاصل تحريم هاي دشمنان است و تحريم هاي دشمنان، ملت ايران را استوارتر كرده و باعث سرنگوني دشمنان خواهد شد.
معاون اول رييس جمهور در ادامه با اشاره به نزديك بودن روز راهدار از راهداران سراسر كشور تقدير و تشكر كرد و گفت: اين تلاشگران در سرما و گرما و در شرايط نامطلوب و به دور از خانواده، امنيت و آسايش را براي مردم ايران در راه ها و جاده ها فراهم مي كنند كه كاري بزرگ و شايسته است.
رحيمي كاهش تلفات جاده اي را يكي از دستاوردهاي تلاش دست اندركاران وزارت راه و شهرسازي، راهداران و پليس راهنمايي و رانندگي كشور دانست و گفت: برغم اينكه تعداد وسايل نقليه ناوگان حمل و نقل باري و مسافربري در سال هاي اخير افزايش يافته اما با كاهش تلفات جاده اي مواجه بوده ايم كه اين امر نشان دهنده تلاش موثر در زمينه حذف نقاط حادثه خيز و بهسازي جاده ها و راههاست.
معاون اول رييس جمهور همچنين با قدرداني از تلاش هاي فعالان بخش مسكن در كشور اظهار داشت: اگر رييس جمهور نهضت مسكن مهر را راه‌اندازي نمي كرد، امروز تورم 33 درصدي در بخش مسكن نيز به تورم موجود در كشور افزوده مي شد اما با انقلابي كه مسكن مهر در كشور ايجاد كرد اين 33 درصد از سبد محاسبه تورم كشور حذف شد .
رحيمي از فعاليت 6 هزار و 400 پيمانكار در بخش مسكن خبر داد و گفت: تاكنون 230 هزار فرصت شغلي به صورت مستقيم در اين بخش ايجاد شده است و بخش مسكن و شهرسازي كشور با فعال كردن همه ظرفيت‌هاي خود مي تواند پاسخگوي بخش عمده اي از نيازهاي اشتغال كشور باشد.
وي همچنين از راه اندازي 50 فن آوري نوين در احداث مسكن خبر داد و گفت: بخش قابل توجهي از ساخت و سازهاي مسكن در كشور با استفاده از اين فناوري ها در حال انجام است.
وي با بيان اينكه در ايام باقي مانده از سال جاري در 4 استان كشور جشن مسكن دار شدن همه متقاضيان مسكن برگزار خواهد شد اظهار اميدواري كرد: تا پايان دولت دهم اين اتفاق در تمامي استانهاي كشور رخ دهد.

/ع2
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.