سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجمن های علمی کانون های تفکر برای کمک به برنامه ریزی های کلان کشور هستند

انجمن های علمی کشور در صورت توجه و حمایت می تواند به عنوان کانون های تفکر برای کمک به تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های کلان کشور عمل کنند.

دکتر قره تیان عضو هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در گفتگو با خبرنگار دانش باشگاه خبرنگاران گفت: انجمن های علمی بعنوان یک سازمان مردم نهاد و بی طرف می توانند نتایج علمی و عملی فوق العاده ای را با توجه به پتانسیل علمی و عملی افراد عضو به جامعه ارائه دهند.
وی افزود: مجلات علمی و پژوهشی انجمن ها نیز در واقع یکی از ابعاد مورد نیاز برای پیشرفت کشور در حوزه علوم و تکنولوژی هستند و در واقع از آنها می توان به عنوان ابزار ارائه دهنده خروجی علمی انجمن ها استفاده کرد.
عضو هیئت مدیره انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران تصریح کرد: در حال حاضر ما درشرایطی هستیم که انجمن ها به رشد کافی رسیده اند و این توانایی را دارند که هر یک تنهایی بتوانند موضوعات تخصصی را درچارچوب مجلات علمی و پژوهشی منتشر کنند و این امر محدود به رشته مهندسی برق در ایران نیست و برای تمام رشته های مهندسی معتبر است.
وزارت علوم از چاپ نشریات علمی و پژوهشی انجمن های علمی حمایت کند
دکتر قره پتیان گفت: وزارت علوم می تواند در جهت تقویت انتشار نشریات علمی پژوهشی انجمن ها انتشار مجلات علمی و پژوهشی دانشگاه ها را متوقف ویا آنها را درنشریات انجمن ها ادغام کند زیرا دانشگاه ها بودجه های قابل توجهی را براي چاپ این نشریات هزینه می کنند که در حال حاضر انجمن ها با نیمی از این بودجه می توانند بهترین نشریات را در زمینه های علمی و پژوهشی منتشر کنند.
وی تصریح کرد: با محدودیت هایی که در حال حاضر برای بودجه های پژوهشی وجود دارد وزارت علوم می تواند به جای هزینه کردن در مجلات علمی پژوهشی دانشگاه ها از طریق تخصیص بودجه پژوهشی دانشگاه ها بودجه مربوط را به سمت انجمن های علمی هدایت کند واین امر می تواند نتایج و ثمرات بسیار مفیدی را برای رشد و تعالی علم و فنآوری کشور درپی داشته باشد.
وی به نشریه علمی پژوهشی انجمن مهندسین برق و الکترونیک کشور اشاره و خاطر نشان کرد: این نشریه درISC نمایه شده وچون مقالات آن به زبان فارسی است انتظار می رود که استفاده از آن برای کابران فارسی زبان سهولت بیشتری را داشته باشد واگر در آینده بتوانیم از موتور های جستجو به زبان فارسی استفاده کنیم احتمال کاربرد نشریات علمی وپژوهشی فارسی زبان هم افزایش پیدا می کند./ص
 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.