سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

شناسائی 45 موقوفه در روستای منیدر جغتای

رئیس اداره اوقاف شهرستان جغتای از شناسایی 45 موقوفه به ارزش 3 میلیارد ریال در روستای منیدر این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،احمد محمدیان گفت: در راستا حفظ و حراست از موقوفات و اجرای امینانه نیات واقفین 45 موقوفه در روستای منیدر شهرستان جغتای شناسائی شد.

محمدیان با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات متعدد و با همکاری اهالی روستای منیدر وقف نامه ودفتر موقوفات این روستا تحویل اداره اوقاف شد، تصیریح کرد: با باز خوانی دفتر و وقف نامه ها مشخص شد 45 موقوفه در روستای منیدر وجود دارد که در سامانه جامع موقوفات به ثبت نرسیده است.

وی افزود: هیچ سابقه ای از آنها در اداره اوقاف وسامانه جامع موقوفات کشور وجود ندارد

رئیس اداره اوقاف شهرستان جغتای با اشاره به اینکه ارزش تقریبی این موقوفات را 3 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: نیت اکثر این موقوفات عزادری حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) واطعام عزاداران می باشد.

محمدیان یکی از مردمی ترین تشکلهای اجتماعی را وقف وامور خیریه وایجاد باقیات الصالحات دانست و افزود: در دین مبین اسلام و در کنار سایر امور انفاق،صدقات و یا قرض الحسنه مورد تایید وتاکید قرآن کریم وروایات می باشد که به برکت انقلاب اسلامی خصوصا در یک دهه گذشته ساماندهی وکارهای زیر بنایی خوبی در امورات مرتبط با وقف انجام شده است و باید خداوند تبارک وتعالی واقف توانای هستی را به خاطر داشتن چنین نظام و انقلاب و امام و رهبری شاکر بود.

احمد محمدیان خاطر نشان کرد: مدیر اوقاف ومتولی موقوفه هیچ شان وامتیازی در اوقاف به غیر از امانتداری ندارند.

وی گفت:کارکنان اوقاف در اولین وظیفه، امانتدار احساسات وفطرت پاک واقفین خیر اندیش هستند وهیچ موقوفه ای ثبت نخواهد شد مگر اینکه واقف در زمان ثبت آن زیباترین، معنوی ترین و ملکوتی ترین احساس را خواهد داشت.

رئیس اداره اوقاف جغتای با تاکید بر اینکه واقف اگر وقفی را با نیت کمک به مستمندان انجام می دهد با تاسی به مولای متقیان علی ابن ابیطالب(ع) انجام می دهد، ادامه داد: دومین وظیفه امانتداری از اعتقادات واقفین خیر اندیش است زیرا هر واقفی که مالی را وقف می کند اتصالی وارتباطی با ائمه معصوم سلام الله علیها دارد.

محمدیان گفت: احیای موقوفات و مواظبت و مراقبت از آنها پس از اجرای امینانه نیات واقفین خیر اندیش مهمترین وظیفه اوقاف است که باید با کار جهادی وتلاش مستمر و با کمک مردم وسایر مسئولین انجام شود وهدف از شناسایی و ثبت موقوفات کشف شده، حفظ و حراست وامانتداری سرمایه‌های با ارزش واقفین وانتقال آن به نسلهای آینده جهت خدمت‌رسانی به هم نوعان واعتلای دین مبین اسلام می باشد.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه جغتای افزود: طبق ماده 24 آئین نامه قانون تشکیلات و اختیارات سازمان اوقاف وامور خیریه، متولیان و ادارات اوقاف مکلفند نسبت به ثبت و بروز رسانی اطلاعات کامل موقوفه و رقبات وقفی و متصرفین آن، نیات واقفین و نحوه مصرف درآمد موقوفه و عملکرد و رخدادهای مالی موقوفات را در بانک اطلاعات جامع موقوفات ثبت کنند تا از تعدی و حیف و میل سودجویان در امان بماند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.