سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

احیای بیش از 7 هزار واحد صنعتی راکد تا پایان سال

طبق تکلیف ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید هفت هزار و 500 بنگاه و واحد صنعتی راکد و زیر ظرفیت تا پایان سال احیا و فعال شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت درمراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت شهرک های خراسان رضوی گفت: هفت هزار و 500 بنگاه و واحد صنعتی راکد و زیر ظرفیت تا پایان سال احیا و فعال شود که با تدابیر این وزارتخانه این تعداد به 10 هزار واحد افزایش خواهد یافت.

علی یزدانی افزود: همچنین دو هزار واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بیش از 60 درصد نیز تا پایان سال در کشور به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور با بیان اینکه طی سال های اخیر حدود چهار هزار میلیارد ریال جریمه برای صنعتگران شهرک های صنعتی کشور به خاطر عدم پرداخت به موقع اقساط اعمال شده بود، اظهار کرد: با هدف حمایت دولت از صنایع در سال جاری 90 درصد این جرایم مشمول بخشودگی شده و 10 درصد دیگر نیز به مدت یکسال تقسیط شد.

یزدانی ادامه داد: همچنین در راستای حمایت دولت از بخش صنعت و تولید در سال جاری هیچ افزایش قیمت در 500 شهرک و ناحیه صنعتی کشور اعمال نشد.

وی افزود: هم اکنون در خراسان رضوی 45 شهرک و ناحیه صنعتی مصوب وجود دارد که در 37 ناحیه آن زمین در قالب انتفاع واگذار می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: اگر سرمایه گذار مایل به سرمایه گذاری برای ایجاد واحد صنعتی در مناطق کمتر توسعه یافته کشور باشد از تسهیلات خاصی بهره مند خواهد شد که تخفیف 50 درصدی حق انتفاع در نواحی و شهرک های صنعتی از جمله این تسهیلات است.

توسعه ی صنعتی باید بر اساس مزیت های منطقه ای شکل بگیرد

استاندار خراسان رضوی هم در ایم مراسم گفت: توسعه ی صنعتی باید بر اساس مزیت های منطقه ای شکل بگیرد.

علی رضا رشیدیان افزود: جا به جایی در مدیریت ها امری طبیعی است و بنا بر ضرورت شکل می گیرد

وی اظهارکرد: امیدواریم این تغییر موجب تحرک و پویایی بیشتر در استان بشود.

رشدیان با اشاره به این که 95 درصد صنایع استان کوچک و متوسط است؛ افزود: همین موضوع باعث شده تا آسیب پذیری آن ها بالاتر شود.

استاندار خراسان رضوی به اقدامات دولت در راستای حمایت از صنایع اشاره کرد و گفت: در سال جاری تسهیلات مناسبی به همین منظور اختصاص یافته است.

رشیدیان مزیت های استان در حوزه های صنعتی و معدنی را بی نظیر توصیف و خاطر نشان کرد: باید از این فرصت ها به نحو شایسته ای استفاده شود و توسعه ی صنعتی بر اساس مزیت های منطقه ای، نیاز بازار و مبتنی بر درایت و تدبیر شکل گیرد که این مهم در دولت یازدهم با جدیت دنبال می شود.

وی با اشاره به وجود 45 شرکت و ناحیه ی مصوب صنعتی در استان، تصریح کرد: شرکت شهرک ها، بستر مناسبی برای حمایت از صنایع است که باید از این ظرفیت به نحو شایسته ای استفاده شود.

استاندار خراسان رضوی، همجواری استان با مرز و دسترسی آسان به کشورهای آسیای میانه را از قابلیت های منحصر به فرد استان برشمرد و گفت: از این طریق می توان صادرات را به میزان قابل توجهی افزایش داد.

انتهای پیام/ 


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.