سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

اجرای کوهورت مادران باردار

نشست دو روزه مطالعه مادران باردار دریزد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛دبیر اجرایی مطالعه کوهورت گفت: پس از اجرای موفق کوهورت شاهدیه و کیفیت اطلاعات گردآوری شده، اجرای کوهورت ماردان باردار به دانشگاه علوم پزشکی یزد واگذار شده است.

جواد زارع افزود: در این نشست دو روزه، مجریان، مدیران و پرسشگران کوهورت ماردان باردار از دانشگاههای اصفهان و سمنان، ا ز تجربیات و کارگاههای آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد:فاز پایلوت مطالعه مادران باردار از اواخر خرداد ماه در بیمارستان مجیبیان یزد آغاز شده و تاکنون تعداد صد مادر باردار وارد این طرح شده اند.

وی در ادامه یادآور شد: در این مطالعه، مادرانی که شرایطی نظیر ایرانی بودن و سکونت در یزد را دارند از هفته دوازدهم به بعد بارداری تا پایان بارداری وارد طرح شده و با اهداف پژوهشی، نمونه گیری خون، ناخن، مو، خون بند ناف و نمونه از بافت جفت از آنها بعمل می آید.
پیش از این مطالعه آینده نگرکوهورت، در شاهدیه یزد و با نمونه گیری از پنج هزار نفر آغاز و در حال حاضر ساکنین زارچ وارد این مطالعه شده اند.
نشست دو روزه مطالعه ماردان باردار در روزهای 12 و 13 مرداد ماه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی یزد(دانشکده بهداشت- اتاق شورا) برگزار می شود.

انتهای پیام/ی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.