سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه؛

وقف سرمایه عمومی

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: امروز یکی از ماموریت‌های مهم اوقاف پیگیری حق و حقوق موقوفات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ حجت الاسلام علی محمدی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: اگرچه  کارهای خوبی انجام شده اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله  داریم.

وی گفت: وقف سرمایه‌ ی عمومی است، لذا تلاش برای برای احیای حق و حقوق آن اهمیت داردو یکی از مواردی که در حق موقوفات اجحاف می‌شود مربوط به متصرفین موقوفات است، زیرا هنوز برای استیلای عادلانه حق و حقوق موقوفات فاصله زیادی داریم.

علی محمدی با اشاره به ثابت بودن اجاره‌ها و در مقابل آن سر به فلک کشیدن سرقفلی‌ها گفت: با این روش نمی‌شود موقوفات را احیاء کرد، زیرا درصد عمده‌ای از سرقفلی مربوط به موقوفات کشور واگذار شده است.

وی با بیان اینکه طرفدار توسعه، عمران و آبادانی همه نقاط کشور با تکیه بر موقوفات هستیم، گفت: با در نظر گرفتن مباحث شرعی و قانونی باید از درآمدهای موقوفات برای  حل مشکلاتی مانند بیکاری بهره گرفت، زیرا باید نیات واقفین در خرج کردن درآمدهای موقوفات در نظر گرفته شود.



انتهای پیام/ز



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.