سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

سبز ولی مضر

سبزی هایی که گاهی طعم فاضلاب می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان زنجان با اشاره به اینکه فاضلاب ها ماحصل فعالیت های خانگی ،صنعتی کوچک می باشد گفت:اجتماع این فاضلاب ها در نقاطی از شهراکوسیستم محیط را تحت تاثیر خود قرار می دهد و باعث آسیب به خاک،آب وهوا و موجودات زنده دیگر می شود.

ناصحی افزود:در صورت وجود این فاضلاب گاهی زمینه برای برخی افراد سود جو فراهم می شود و از این فاضلاب ها برای آبیاری مزارع سبزی وصیفی جات خود استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه درآب های فاضلاب انواع میکروب ها و عناصر سنگین اعم از سرب،کادمیوم وغیره وجود دارد خاطر نشان کرد:این میکروب ها وعناصر به مرور زمان وارد سیستم گیاه می شوند و باشستشو پاکسازی نمی شوند که در نهایت همین امرعلت برخی سرطان های روده ومعده می باشد.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان زنجان درادامه اشاره کرد:در بازرسی های دوره ای از مزارع کشت سبزی وصیفی جات از سوی مرکز بهداشت و انجام آزمایش های مختلف از آب مورداستفاده در مزارع متخلفین شناسایی وبه مراجع قضایی معرفی می شوند.

ناصحی در پایان افزود:مردم برای تهیه این ماده غذایی مفید فقط به محل های معتبر عرضه سبزی در سطح شهر که مورد تایید مرکز بهداشت استان می باشد مراجعه کنند.

انتهای پیام/م


برچسب ها: سبزی ، فاضلاب ، بهداشت ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.