سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان؛

احداث پارک علم و فناوری در زنجان

استاندار زنجان از احداث پارک علم و فناوری دراستان زنجان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، مهندس انصاری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اعلام این خبر گفت: بر اساس مصوبه شورای گسترش، هر استان باید یک پارک علم و فناوری داشته باشد و در کشور تنها دو استان، پارک علم و فناوری استانی ندارند که زنجان یکی از آنهاست، افزود: 29 استان، پارک علم و فناوری استانی دارند ولی زنجان فاقد این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه شرکت های دانش بنیان مستقر در این پارک از کلیه مقررات مناطق آزاد اقتصادی از قبیل معافیت مالیاتی 20 ساله بهره مند می شوند افزود: پارک علم و فناوری که هم اکنون در دانشگاه تحصیلات تکمیلی مستقر است به سمت فعالیتهای تخصصی پیش میرود و پارک علم و فناوری استان مستقل از دانشگاههادر زمین "گرده داغ زنجان" احداث خواهد شد.

استاندار زنجان با بیان این مطلب که، مجوز راه اندازی این پارک صادر شده و دکتر مرادخانی بعنوان مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری استان تعیین شده است، خاطرنشان کرد: تا زمان راه اندازی کامل این مجموعه، شرکت های دانش بنیان استان در ساختمانی که بمدت 5سال از داشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان اجاره شده مستقر و پس از احداث پارک به آن مکان منتقل خواهند شد.

انصاری اظهار داشت: پس از راه اندازی پارک علم و فناوری، استاندار زنجان بعنوان ریاست هیئت امنای پارک منصوب می شود و هر یک از دانشگاههای استان بعنوان اعضای آن مشارکت خواهند داشت و رئیس پارک از سوی هیئت امنا تعیین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مراکز رشد مستقر در دانشگاههای استان و تمامی شرکتهایی که در داخل و خارج از پارک ها، فعالیت دانش بنیان انجام می دهند می توانند در پارک علم و فناوری استان مستقر شده و از شرایط این پارک بهره مند شوند.

مقام عالی استان به تعریف اقتصاد دانش بنیان اشاره نمود و گفت: منظور از اقتصاد دانش بنیان، هر فعالیت اقتصادی است که مبتنی بر دانش انجام پذیرد و در این راستا علاوه بر شرکت ها و دانشگاههای ذیل وزارت علوم، به تمامی فعالیت های اقتصادی با اولویت دانش اطلاق می شود.

وی با اشاره به برنامه حمایت از سه هزار شرکت دانش بنیان از سوی بنیاد نخبگان و معاونت فناوری ریاست جمهوری، اظهار داشت: در این طرح حمایتی، بُـرش استانی وجود ندارد و هر استانی که بتواند از این ظرفیت بیشتر استفاده نماید مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

استاندار زنجان در ادامه بر ضرورت استخراج فهرستی از طرح های پژوهشی که در چارچوب ارتباط دانشگاه با بخش های مختلف انجام شده است تاکید نمود تا در راستای بکارگیری نتایج این طرح ها و سرعت دهی به اجرای آنها پیگیری های لازم صورت پذیرد.

رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان عدم وجود کمیته ای در بخش خصوصی جهت ایجاد ارتباط بین طراح و مخترع با تولیدکنندگان را حلقه مفقوده ای در کشور دانست و خاطرنشان کرد: معمولا افراد طراح و مخترع توانایی تولید صنعتی طرح خود را ندارند و چنانچه کمیته ای در بخش خصوصی بتواند بصورت نقطه کانونی، این افراد را به تولیدکنندگان بخش های صنعتی معرفی نماید می توانیم شاهد تجاری سازی و تولید صنعتی طرح های علمی باشیم.

وی افزود: کمیته ای با محوریت اتاق بازرگانی می تواند از مجموعه دستاوردهای علمی و طرح های دانش بنیان محققان بانکی تشکیل دهد و برخی از این طرح ها را مستقیما به تولیدکنندگان صنعتی استان معرفی کند تا با کمک بخش خصوصی، این طرح ها صنعتی سازی شود.


انتهای پیام/ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.