سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محمودی: غنی در فساد میراث دار کرزی است/مصلحت سازی های کرزی فساد را پروار کرد

رییس مجمع ملی مردم افغانستان فساد در حکومت وحدت ملی را میراث حکومت کرزی می‌داند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، علیرضا محمودی در ارتباط با مصاحبه اخیر حامد کرزی با نیویورک تایمز و اظهارات وی در مورد مبارزه با فساد گفت: شرایط حکومت کرزی با حکومت غنی و عبدالله اندکی متفاوت است اما هیچکدام قابل تبرئه شدن از فساد نمی باشند و متاسفانه حکومت فعلی در این ارتباط میراث دار حکومت کرزی است.

وی با اشاره به شرایط تشکیل دولت کرزی گفت: کرزی حکومتی را رهبری می کرد که کاملا نوپا و نوبنیاد و براساس توافقات بن بود و دو مشخصه بزرگ داشت.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان افزود: کرزی در حکومت خود دو مشخصه داشته که یکی حمایت ملی و دیگری اجماع جهانی برای حمایت از افغانستان بود، پس از طالبان همه چه در داخل و چه در خارج به این نتیجه رسیده بودند که افغانستان نیاز به یک نظام سازی قوی دارد و لذا حکومت کرزی را حمایت کردند اما کرزی نتوانست پاسخ این حمایت ها را در قالب مدیریت کشوری به خوبی پاسخ دهد.

محمودی ادامه داد: موضوع دیگر این بود که کرزی فردی کاملا سنتی بوده و تفکر حاکم بر دولت وی مبتنی بر سنت ها بود و متاسفانه همین امر سبب مصلحت سازی های بسیار و رشد فساد در بدنه دولت شد.

رییس مجمع ملی مردم افغانستان تصریح کرد: کرزی بدلیل عدم مدیریت در مبارزه با فساد دو حمایت قاطع را هم از سطح ملی و هم جامعه جهانی از دست داد که البته در دولت کرزی و اما در دولت غنی بسیار زیاد شده است.

وی غنی را میراث دار حکومت کرزی دانست و افزود: کرزی فردی سنتی بود اما غنی داعیه دار یک شخصیت جایگاه علمی است و با چنین شرایطی باید توانایی مبارزه با فساد را داشته باشد.

محمودی یادآور شد: وضعیت افغانستان یک وضعیت خطرناک است و مردم به تنگ آمده اند و در مهاجرت هم این روزها برای مردم امیدی نیست و در چنین شرایطی باید یک اجماع عمومی میان نگاه های سنتی و مدرن ایجاد شود.

شفقنا نوشت: دولت وحدت ملی براساس توافقنامه سیاسی تعهداتی داشته که متاسفانه سران حکومت بسیار در انجام تعهدات کاهل بودند و عقیده ما این است که کرزی غنی را نکوبد و غنی کرزی را نکوبد بلکه میان همه اینها اجماعی برای مبارزه با فساد شکل گیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.