سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مذاکره‌کننده پیچیده‌ترین مذاکرات تاریخ در ماجرای تسخیر لانه جاسوسی درگذشت

رابرت کارسول از مقامات اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا در سن 87 سالگی درگذشت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از نیویورک تایمز، «رابرت کارسول» از مقامات اسبق وزارت خزانه‌داری آمریکا که به عنوان مذاکره‌کننده در آزادی 52 گروگان آمریکایی در ایران در سال 1981 نقش داشت، در سن 87 سالگی در منزل خود در ایالت ماساچوست آمریکا درگذشت.

وی در طول دوران خدمت خود در وزارت خزانه داری آمریکا اقدامات به یادماندنی زیادی انجام داد اما تاریخی‌ترین نقشی که او در همکاری خود با 3 رئیس جمهور آمریکا ایفا کرد، در حل بحران گروگانگیری دیپلماتهای آمریکایی در ایران بود. 

در نوامبر 1979، جمعی از دانشجویان ایرانی با حمله به لانه جاسوسی آمریکا در تهران، 52 دیپلمات آمریکایی را به مدت 444 روز گروگان گرفتند که همین مسئله باعث شد جیمی کارتر – رییس جمهور وقت آمریکا – نتواند در انتخابات ریاست جمهوری بعدی پیروز شود.

این بحران در نهایت با شروع ریاست جمهوری رونالد ریگان حل شد و رابرت کارسول با مذاکراتی که در این زمینه داشت، نقش بسزائی در حل این بحران ایفا کرد. او در سال 1981 پس از آزادی گروگان‌های آمریکایی، مذاکرات خود برای آزادی آنها را "پیچیده‌ترین مذاکرات تاریخ" خواند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۰ مرداد ۱۳۹۵
صد در صد شما راست میگی حقیقتا ظهور پدیده ماسمالیزیشن و نوع بتن به کار رفته و همه تقصیر دولت قبله از معجزات الهی بود
ناشناس
۲۰:۱۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۵
به نظر من بزرگترین و مهمترین و نفس گیرترین مذاکرات قرن برجام بود که خدا در آخرین لحظات با معجزه راه نجات رو به ما نشون داد