سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

سهم خون شهدا در زنده ماندن اسلام

جهاد علمی امام صادق(ع) مانند خون سیدالشهداء در زنده ماندن اسلام سهم دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛امام جمعه شهر چمران گفت: قرآن کریم شناسنامه امام صادق(ع) است و جهاد علمی حضرت همچون خون سیدالشهداء(ع) در زنده ماندن اسلام سهم دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید منتصر هاشمی در خطبه‌های این هفته شهر چمران افزود: فلسفه عاشورا خونریزی نبوده بلکه هدایت روشنی بوده، هدایتی که در سخنان و راه و روش و جهاد علمی امام صادق(ع) مثل خورشید می‌درخشد و جهاد علمی امام صادق(ع) همچون خون سیدالشهداء در زنده ماندن اسلام سهم دارد.

وی گفت: نجات ایران، عراق، سوریه و لبنان مدیون شاگردان انقلابی امام صادق(ع) است و با توجه به انقلابی بودن حضرت و تربیت شاگردان و شیعه انقلابی، امروز باید شیعه به تبعیت از آن بزرگوار انقلابی باشد.

خطیب نماز جمعه شهر چمران افزود: تبعیت از راه و سخن آن امام، راه حل تمام مشکلات است، زیرا راه و روش و استدلال و منطق در کنار جهاد نظامی اثرگذارتر است و به تحقق آرمان‌های اسلام کمک شایانی می‌کند.

هاشمی با بیان اینکه روش مبارزه امام صادق(ع) به شیوه علمی و برگرفته از کلام وحی قرآن کریم است گفت: آن گرامی مهم‌ترین برنامه خود را در رهبری امت، گسترش و نشر اعتقادات خود و معارف ناب اهل‌بیت(ع) که همه برگرفته از کلام وحی بودند قرار داده بود و اگر امروز آن ها عملی شوند، وحدت، عزت و اقتصاد جهان اسلام تحقق می‌یابد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود حمایت قاطع مردم ولایت‌مدار شهر چمران را از موضع‌گیری عالمانه و دلسوزانه اعلام کرد و افزود: با توجه به سخنان هفته گذشته نماینده معظم ولی فقیه در استان، تبعیت از سخنان حاکم شرع استان را بر مسؤولان تکلیف شرعی و اخلاقی می‌دانیم.

امام جمعه شهر چمران در فراز دیگری از خطبه‌ها ضمن محکوم کردن واقعه مولم مزدوران سعودی روز سه‌شنبه در مسجد روستای الصراری یمن گفت: با توجه به انفجار اخیر در یمن و کشته شدن ده‌ها نفر از مردم بی‌گناه سکوت سازمان ملل و حقوق بشر اسلامی پذیرفته نیست و جای سوال است که آنها چه موقع می‌خواهند به وظایف انسانی خود عمل کنند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.