سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کدام شهرهای جهان بیشترین تعداد کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها را دارند؟+ دو جدول

وب‌سایت کوارتز در گزارشی جالب به معرفی شهرهای جهان با بیشترین تعداد کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وب‌سایت کوارتز در گزارشی جالب به معرفی شهرهای جهان با بیشترین سرانه کتاب‌فروشی و کتابخانه پرداخت. در این گزارش آمده است: «انجمن فرهنگ شهرهای جهان» هر ساله، اقدام به گردآوری اطلاعاتی درخصوص سرانه «مصرف فرهنگ» در کشورها و شهرهای سراسر جهان می‌کند. معیارهای ارزشیابی این نهاد فرهنگی شامل شمار مجتمع‌های فروشگاهی بازی‌های کامپیوتری، بلیت‌های فروخته‌شده سینماها و همچنین سرانه کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌ها است. انجمن فرهنگ شهرهای جهان که تحت مدیریت شهرداری لندن است از مسئولان شهرهای جهان می‌خواهد گزارش‌هایی را درباره موارد ذکرشده در اختیار این انجمن قرار دهند. 

در دو سال گذشته، 18 شهر تعداد کتاب‌فروشی‌ها و 20 شهر نیز تعداد کتابخانه‌های‌ خود را گزارش کرده‌‌اند. در میان این شهرها، هنگ‌کنگ بیشترین شمار کتابفروشی‌ها را دارد (به ازای هر یکصد هزار نفر، 21 کتابفروشی). این در حالی است که سال 2013، بوئنوس آیرس با تعداد 25 کتاب‌فروشی جایگاه نخست را از آن خود کرد. در شهر نیویورک با جمعیت 8.4 میلیون نفری، حدود 840 کتاب‌فروشی وجود دارد. لندن که جمعیتش کمی بیشتر از نیویورک است، تنها دارای 360 کتاب‌فروشی است. 



«ادینبرو،» پایتخت اسکاتلند، نیز بالاترین سرانه کتابخانه‌ را دارد. در این شهر به ازای هر یکصد نفر، 60 کتابخانه وجود دارد. این در حالی است که هنگ‌هنگ با جمعیت 7 میلیون نفری، حدود 300 کتابخانه دارد. استانبول ترکیه و دبی امارات نیز به‌ ترتیب در جایگاه‌های 19 و 20 این فهرست قرار  دارند. 

 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.