سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهروز مفید در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

حمایت از سینمای کودک و نوجوان در حد حرف باقی مانده است!

مسئولان فرهنگی ما در گفتار به طور دائم از توجه به فضای سینمای کودک و نوجوان صحبت می‌کنند اما در عمل شاهد اتفاقی نیستیم.

بهروز مفید تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جای خالی فیلم‌های بخش کودک و نوجوان در سینمای ایران گفت: جای خالی فیلم‌های بخش کودک و نوجوان در سینمای ایران احساس می‌شود. به نظرم اگر ذائقه مخاطب را به خوبی درک کنیم، برای کودکان کارهای فراوانی می‌توان کرد.

وی افزود: علی‌رغم اینکه مسئولان ارشاد و فرهنگی ما در گفتار به طور دائم صحبت از توجه به فضای کودک و نوجوان به عنوان سرمایه‌های فرهنگی این کشور می‌کنند اما در عمل شاهد هستیم که حداقل اتفاقی که باید بیفتد، به سختی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: جای گلایه دارد که چرا در عرصه عمومی و در مطبوعات هر بار که جشنواره اصفهان و یا همدان راه می افتد، مسئولان سینه سپر می‌کنند و در رابطه با ضرورت توجه به سینمای کودک حرف می‌زنند اما خیلی زود فراموش می‌شود. حتی در زمینه جذب و پخش آگهی برای این بخش به اندازه فیلم‌های تقریبا متوسط بزرگسال نیز توجه نمی‌شود.

مفید خاطرنشان کرد: حتما نباید فیلمی با هزینه بالا ساخته شود؛ چه بسا فیلم‌هایی مانند «دزد و پری» با کمترین هزینه نسبت به بسیاری از فیلم‌ها با استقبال خوب روبرو شوند. چنانچه در جشنواره اصفهان نظر مخاطبان عام و خاص را به سمت خود جلب کرد و توانست لوح زرین از نگاه تماشاگران را دریافت کند.



انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.