سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه ؛

بی تحرکی مشکل قرن حاضر

عضو هیأت علمی دانشگاه گفت: فیزیوتراپی با استفاده از مداخلات فیزیکی دردرمان اختلالات حرکتی و مشکلات دستگاه عضلانی - اسکلتی مؤثر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدباقر  شمسی به تغییر الگوی زندگی ماشینی و استفاده روزافزون از دستگاه های رایانه ،تلفن های همراه و تبلت و تغییر مشاغل از کارهای فیزیکی به کارهای مجازی و پشت میز نشینی به مدت طولانی اشاره کرد  و بی تحرکی را عامل شیوع بسیاری از بیماریهایی دانست.

 وی گفت : از جمله این بیماری ها می توان به  اختلالات عضلانی - اسکلتی مانند دردهای کمر و گردن، گرفتگی های عضلانی، سندرمهای گیرافتادن اعصاب محیطی مانند سندرم کانال کارپ در مچ دست و گیرافتادن اعصاب شبکه بازویی در گردن و التهاب های موضعی بافتهای نرم مانند بیماری آرنج تنیس بازان اشاره کرد.

شمسی افزود: کمردردها و گردن دردهای ناشی از فتق دیسک های بین مهره ای از مشکلات مهمی هستند که اکثراً با درمانهای صحیح فیزیوتراپی وبدون نیاز به جراحی قابل بهبود هستند.

وی آرتروز زانو را نیز یکی دیگر ازمشکلات قرن اخیر دانست که به علت استفاده زیاد از پله و عدم تحرک و ضعف عضلات هر روز بیشتر از قبل گریبان سالمندان جامعه را می گیرد و فیزیوتراپی به همراه روش های ساده تمرینی در تقویت عضلات زانو  می تواند زندگی بیماران بسیاری را دگرگون کرده و غبارهای ناامیدی از داشتن توان راه رفتن را از ذهن آنان دور کند.

 شمسی ادامه داد:نقش مدالیته های فیزیکی خصوصاً پدیده های جدیدی چون تحریکات الکتریکی ، لیزر ، مغناطیس درمانی و ... است که عموماً به عنوان درمان علامتی در کاهش درد و التهاب و رفع علایم بسیارمؤثر هستند ولی نباید به عنوان همه درمان تلقی گردیده و صرفا به آنها بسنده شود.

انتهای پیام/ح


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.