سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز؛

شیراز شهر هوشمند

شیراز به‌سوی هوشمند شدن حرکت می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیرازبا بیان این که شیراز به‌سوی هوشمند شدن حرکت می‌کند، افزود: پانزدهمین نمایشگاه الکامپ و سومین نمایشگاه تلکام در شیراز در حال برگزاری است و شهرداری شیراز نیز به‌عنوان مجری طرح شهر هوشمند، امروز در این نمایشگاه حضور دارد .
حیدری گفت: تلکام در واقع به بخش صنعت مخابرات و ارتباطات کشور اشاره دارد و در غرفه‌های تلکام آخرین دستاوردهای صنعت مخابرات و ارتباطات به نمایش درآمده است.
وی ادامه داد: الکامپ نیز به دستاوردهای بخش الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک گفته می‌شود و غرفه‌های بسیاری اقدام به ارائه این دستاوردها کرده‌اند.
حیدری تصریح کرد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز در دو سال گذشته با هدف ایجاد شهرداری هوشمند شروع به فعالیت کرده است و  قصد دارد خدمات خود را در حوزه شهری نیز ارائه و شیراز را به شهری هوشمند تبدیل کند.
حیدری افزود: عنصر اصلی یک شهر هوشمند، شهروند هوشمند است و دلیل حضور و حمایت پررنگ شهرداری شیراز در این نمایشگاه، معرفی آخرین دستاوردهای رایانه‌ای، مخابراتی و الکترونیکی به شهروندان است.
وی بیان کرد: شهر هوشمند چند مؤلفه مانند شهروند هوشمند، حمل‌ونقل هوشمند، حاکمیت هوشمند، اقتصاد هوشمند دارد و در زمینه حمل‌ونقل هوشمند ما از طریق علم روز IT پروژه‌هایی در سطح شهر اجرا می‌کنیم که از بار ترافیک شهری کاسته می‌شود.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز تصریح کرد :امروز سازمان ما با تهیه یک نقشه هوشمند و قابل‌نصب بر روی گوشی همراه توانسته است عوارض شهری مانند ترافیک آنلاین شهر، نزدیک‌ترین خدمات شهری  را در خدمت شهروندان قرار دهد.
انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.