سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه؛

خرید گندم از گندمکاران در ارومیه از مرز 20 هزار تن گذشت

از آغاز فصل برداشت گندم تاکنون بیش از 20 هزار تن گندم از گندمکاران شهرستان خریداری شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت : در سال زراعی جاری12 هزار هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت گندم آبی و 31 هزار و 500 هکتار نیز زیر کشت گندم دیم رفته است.

اسکندر علیزاده افزود:از مجموع 43 هزار و 500 هکتار ازاراضی زیر کشت گندم آبی و دیم ، در حدود 8500 هکتاربه صورت مکانیزه کشت شده است و در حال حاضر 52 کمباین در امر برداشت محصول در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند.

علیزاده تصریح کرد: برداشت گندم در مزارع آبی و دیم ارومیه از اوایل تیر ماه آغاز شده است و معمولا تا اواخر شهریورماه به طول می‌انجامد.

وی همچنین با بیان اینکه تا کنون در حدود 300 تن محصول جو نیز از زارعین خریداری شده است ، اضافه کرد: امسال پیش‌بینی می‌شود در حدود 100 هزار تن گندم از مزارع گندم ارومیه برداشت شود.

وی از گندمکاران خواست تا گندم مازاد بر مصرف خود را به مراکز دولتی تحویل دهند و تاکید کرد : 20 مرکز خرید اعم از 16 مرکز خرید تعاون روستایی و 4 سیلوی شرکت غله و کارخانجات آرد در این شهرستان آماده خرید گندم مازاد بر نیاز گندمکاران می باشند.

مدیر جهاد کشاورزی ارومیه گفت: امسال در سطح 6 هزار و 25 هکتار از مزارع گندم و جو عملیات مبارزه باآفت سن گندم و در سطح 20 هزار و 910هکتار نیز مبارزه با علفهای هرز انجام گرفته است.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: گندم ، مرز ، خرید ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.