سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

4ایستگاه قطار شهری اصفهان در دستور بهره برداری

چهار ایستگاه خط یک قطار شهری اصفهان آماده بهره برداری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛ استاندار اصفهان در جلسه شورای سازمان قطار شهری گفت: راه اندازی و بهره برداری از ایستگاه تختی در این ماه در دستور کار قرار گرفته و سه ایستگاه چمران، بهارستان و گلستان(هر سه واقع در شمال اصفهان) نیز آماده بهره برداری است.

رسول زرگر پور با بیان اینکه اوایل پائیز پارسال مرحله اول خط یک قطار شهری اصفهان از شهرک قدس تا میدان شهدا به طول 11 کیلومتر به بهره برداری رسیده بود افزود: با برطرف کردن موانع باید خط یک مترو به طول 20 کیلومتر، شمالی ترین نقطه را به جنوبی ترین نقطه اصفهان تا پایان سال 96 متصل کند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: هیچ بهانه ای برای اجرا نشدن این پروژه وجود ندارد و برگزاری مناقصه بخشی از ایستگاه ها و تونل خط دو از ایستگاه شهرک امام حسین(ع) تا میدان امام علی(ع) امسال انجام می شود.

خط دو قطار شهری اصفهان به مسافت 23.5 کیلومتر با 22 ایستگاه قرار است شهرک امام حسین(ع) در شمال شرق اصفهان را پس از گذر از مرکز این کلانشهر به میدان شهدای خمینی شهر متصل کند.

زرگرپور خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده، شهرداری امور عمرانی کار را انجام می دهد و تجهیزات نیز توسط دولت در قالب فاینانس و همچنین اعتبارات ریالی تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: در موضوع اعتبارات، سهم دولت و شهرداری هر کدام 50 درصد است و شهرداری باید از ظرفیت های دیگر شهر برای تامین منابع مالی طرح استفاده کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شروع عملیات اجرایی خط سه قطار نیمه دوم امسال انجام می شود، گفت: قرارداد مطالعات این خط و همچنین توافقنامه شهرداری، بنیاد مستضعفان و قطار شهری به امضاء رسیده است.

خط سه طرح قطار شهری اصفهان، میدان آزادی این شهر را به ابتدای اتوبان ذوب آهن متصل می کند.

انتهای پیام/س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
شرکت نقش خاک
۱۳:۵۴ ۱۵ فروردين ۱۳۹۶
طراحی داخلی ایستگاه مرکزی متروی اصفهان خیلی زیباست