سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس؛

هدف گذاری برای توسعه صادرات محصولات شیلاتی

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مناطق آزاد هرمزگان در 10 سال آینده برای صادرات یک میلیارد دلار محصولات شیلاتی هدف گذاری شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس،حسن صالحی امروز در هفتمین جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی هرمزگان افزود: در ماههای آینده تفاهم نامه های مشترک با کشورهای نروژ، ایسلند و روسیه برای پرورشو فرآوری آبزیان با اولویت فعالیت در استان هرمزگان امضاخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه درآمد پایدار و اشتغال در روستاها و شهرهای ساحلی مورد تاکید دولت است، گفت: شیلات محور توسعه سواحل در موضوع صید و صیادی و پرورش آبزیان است.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۴ کل صید انواع آبزیان در کشور یک میلیون تن بود افزود: موضوع پرورش آبزیان از مهمترین برنامه های شیلات ایران است.
رئیس سازمان شیلات ایران  افزود: امسال تفاهم نامه مشترک برای احداث ۳۰۰مزرعه ماهی خاویاری در سه استان شمالی کشور امضا شده است تا در مدت ۱۰ ساله برداشت به ۱۰۰هزار تن از مزارع پرورش ماهی خاویاری برسد.
صالحی با اشاره به رتبه دوم ایران در صید تن ماهیان در آبهای بین المللی گفت: در حال حاضر ۸۰۰ شناور ایرانی در آبهای بین المللی در حال صید هستند.
وی در پایان خواستار تشکیل کارگروهی در استان هرمزگان برای رفع موانع صدور مجوزها برای سرمایه گذاران شد.
استاندار هرمزگان نیز در این جلسه بر ضرورت اختصاص بخشی از درآمد های حاصل از مبارزه با قاچاق در هرمزگان برای توسعه زیرساخت های شیلاتی استان تاکید کرد .
جاسم جادری افزود: امروزه آبزی پروری موجب امنیت غذایی ، عمران ، ارتقاء سلامت ، افزایش فرصت های شغلی و ایجاد ثروت در مناطق می شود.
حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، قشم ، بندرخمیر ، حاجی آباد و ابوموسی نیز با اشاره به ضرورت اهمیت معیشت ساحل نشینان گفت: نباید برای صدور مجوز های صید برای صیادان محلی مانع تراشی کرد.
حجت الام مصطفی ذوالقدر نماینده مردم شرق هرمزگان نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از تجربه کشورهای موفق در اجرای طرح های آبزی پروری گفت: حل مشکلات زیرساختی و برخورد با کشتی های خارجی صیادی غیرمجاز باید در اولوت قرار گیرد.
احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس، قشم ، بندرخمیر ، حاجی آباد و ابوموسی نیز بر ضرورت حمایت از مشارکت های مردمی و تقویت ساختار اداره کل شیلات هرمزگان تاکید کرد.
انتهای پیام/ر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.