سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری

تقویت و احیای رشته های صنایع دستی در روستاهای مازندران

رشته های صنایع دستی در پنج روستای هدف صنایع دستی مازندران شناسایی و معرفی می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: متکازین بهشهر ، سلیم آباد نکا ، کلاردشت ، آلاشت و جواهرده رامسر به عنوان اولین روستاهای هدف صنایع دستی استان شناسایی و معرفی شدند.

رحیم موسوی افزود : گلیمچه ، سفال ، قالیچه و جاجیم از جمله صنایع دستی شناخته شده این روستاها هستند.

به گفته وی شناسایی و برنامه ریزی برای تقویت و احیای رشته های صنایع دستی از برنامه هایی است که در طرح روستاهای هدف صنایع دستی پیگیری می شود .

وی گفت: شاخص های انتخاب روستای هدف صنایع دستی را مشهور بودن تولیدات صنایع دستی روستا ، حضور فعال هنرمندان ، داشتن مهر اصالت ملی و یونسکو و صنایع دستی به عنوان منبع اصلی اقتصاد روستا اعلام کرد و افزود : شناسایی و معرفی این روستاها و ثبت به عنوان روستای هدف صنایع دستی زمینه برخورداری این روستاها از اعتبارات ملی را فراهم می کند .

وی افزود : برخورداری از اعتبارات ملی برای احیای رشته صنایع دستی این روستاها از جمله تامین و تهیه مواد اولیه و اصلاح روش تولید پس از ثبت به عنوان روستای هدف صنایع دستی صورت می گیرد.

وی تاکید کرد : روستاهای هدف صنایع دستی می تواند در برند سازی رشته های صنایع دستی هر استان نیز تاثیر بگذارد و این مناطق با یک صنعت دستی معرفی و شناخته می شود .


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.