سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان ملل: افزایش چشمگیر آمار تلفات کودکان افغان در نیمه نخست سال جاری میلادی

گزارش سازمان ملل متحد نشان می‌دهد شمار کودکان افغان که در 6 ماه نخست سال 2016 کشته و یا مجروح شده‌اند، به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «گلوبال نیوز»، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان، دوشنبه با انتشار گزارشی درخصوص افزایش چشمگیر آمار کشته‌ها و مجروحان کودکان افغان در نیمه نخست سال جاری میلادی، هشدار داد. 

«هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان» (یوناما) این گزارش را چند روز پس از حادثه مرگبار کابل - یکی از خونین‌ترین عملیات تروریستی پس از تهاجم نظامی آمریکا به این کشور در سال 2001 (1380)- منتشر کرد. 

در حمله انتحاری روز شنبه در کابل، پایتخت افغانستان، یک عامل انتحاری بمبی را در میان جمعیت شیعیانی که در حال برگزاری تظاهراتی آرام و مسالمت‌آمیز بودند، منفجر کرد. در این حمله تروریستی که داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفته است، دست‌کم 80 نفر کشته و 231 نفر زخمی شدند.

در این گزارش آمده است: این حمله بیانگر گسترش نفوذ عناصر تروریستی داعش در افغانستان است که در یک‌سال گذشته، در مناطق دورافتاده شرق این کشور و نزدیک مرزهای پاکستان مستقر بودند. اکنون این گروه تروریستی قصد دارد برای جبران شکست‌های اخیرش در عراق و سوریه، حضور خود را در این کشور بحران‌زده افزایش دهد.       
  
یوناما مجموعه و ائتلاف سیاسی‌ای است که سال 2002 (1381)، از طرف شورای امنیت و به درخواست دولت افغانستان، شکل گرفت. هدف این ائتلاف کمک به دولت و مردم افغانستان برای تثبیت صلح پایدار در این کشور است.  


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.