سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهاباد؛

آذربایجان غربی ، میزبان 200 هزار زائر راهیان نور

استان آذربایجان غربی آمادگی لازم را برای میزبانی از 200 هزار زائر راهیان نور دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول سازمان اردویی ، گردشگری و راهیان نور سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: این زائران از استانهای همجوار آذربایجان غربی برای بازدید از مناطق عملیاتی به استان سفر می کنند.

سرهنگ پاسدار حسنعلی چراغی با اشاره به اینکه هزار و دویست دستگاه اتوبوس کار جابجایی زائران استان را بر عهده دارند ، اضافه کرد : 55 هزار نفر از اقشار مختلف مردم آذربایجان غربی امسال در قالب زائران راهیان نور از مناطق عملیاتی شمال غرب بازدید می کنند.

مسئول سازمان اردویی ، گردشگری و راهیان نور سپاه شهدا آذربایجان غربی ادامه داد: 16 هزار نفر از مجموع زائران استان را عموم مردم ، یک هزار نفر را دانشجویان و 38 هزار نفر را دانش آموزان تشکیل می دهند.

وی اظهار داشت : یادمان های شهدای شیمیایی و شهدای دارساوین و بلفت سردشت ، یادمان شهید بروجردی نقده ، یادمان شهید ناصر کاظمی و شهدای تمرچین پیرانشهر جزو یادمان های مهم استان آذربایجان غربی است که سالانه زائران بسیاری از این یادمان ها بازدید می کنند.

چراغی بیان کرد : امکان اقامت شبانه پنج هزار زائر در شهرهای میزبان فراهم است و آماده پذیرش کاروان های راهیان نور شمال غرب هستیم.

مسئول سازمان اردویی، گردشگری و راهیان نور سپاه شهدا آذربایجان غربی برگزاری نمایش رزمی، فرهنگی و بصیرتی علمداران ولایت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای زائران عنوان کرد و گفت: اردوهای فصل رویش و تربیت و تعالی دانش آموزی که تلفیقی از اردوهای راهیان نور و گردشگری است ، از برنامه های تدارک دیده شده برای زائران راهیان نور آذربایجان غربی است.

اعزام کاروان های راهیان نور عمومی و دانشجویی از اواخر تیرماه شروع شده و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

اعزام کاروان های راهیان نور دانشجویی و دانش آموزی نیز از اول مهر تا پایان آذر ماه خواهد بود.

اقشار مختلف مردم و خانواده ها نیز در ایام عید نوروز به این مناطق رهسپار می شوند.

آذربایجان غربی سالانه پذیرای حدود 200 هزار نفر زائر از استانهای همجوار در اردوهای راهیان شمالغرب کشور است.

این زائران از مناطق عملیاتی جنوب و مرکز استان دیدن می کنند.

انتهای پیام/

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.