سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پهلوان زاده:جام ستارگان فرصت تکرار نشدنی برای شطرنج بازان بود

رئیس فدراسیون شطرنج گفت:برگزاری مسابقات جام ستارگان برای شطرنج بازان در رقابت با برترین های دنیا بسیار مفید بود.

مهرداد پهلوان زاده در گفتگو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  بیان کرد:جام ستارگان شطرنج بهترین فرصت برای شطرنج بازان ایران بود تا با بازیکنان بزرگ دنیا مسابقه دهند،چنین فرصت هایی برای یک شطرنج باز پیش نمی آید که در یک مسابقه با برترین های دنیا روبه رو شود.

وی افزود:هدف فدراسیون از میزبانی این مسابقات آشنایی شطرنج بازان با ستارگان دنیا بود تا از تجربه شان استفاده کنند وکسب نتایج در اولویت دوم قرار داشت.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد:بازیکنان ایران هرچند موفق به شکست ستارگان جهان نشدند اما عملکرد بسیار خوبی داشتند به ویژه پرهام مقصودلو که پدیده این مسابقات شناخته شد.

پهلوان زاده افزود:بازیکنان اگر بخواهند با برترین شطرنج بازان دنیا مسابقه دهند هم هزینه زیادی می طلبد و هم اینکه زمان بر است و باید منتظر باشند تا در مسابقات بین المللی با آنها رقابت کنند.

وی گفت : این مسابقات فرصت بسیار خوبی بود تا از نزدیک با 10 شطرنج باز بزرگ دنیا روبه رو شوند و رقابتی تنگا تنگ داشته باشند.

وی درباره درخشش پرهام مقصود لو در این رقابت ها گفت : مقصود لو بازیکن خود ساخته و با اعتماد به نفسی است مطمئنم اگر به همین روال ادامه دهد به طور قطع  می تواند به عنوان جوان ترین شطرنج باز ایران،جز برترین های دنیا قرار بگیرند.

پهلوان زاده ادامه داد:پرهام از بازیکنانی است که از دوران کودکی به شطرنج روی آورد و زیر نظر مربی کار می کرد و الان به عنوان یک پدیده به شطرنج ایران معرفی شد.

وی درباره سلطانی استعداد 5 ساله شطرنج که نامش در فیده به عنوان خردسال ترین شطرنج باز ثبت شد اظهار داشت : چنین بازیکنانی اگر در کشور وجود دارند باید رقابت های رده های سنی شرکت کنند تا استعداد آنها  مشخص شود.متاسفانه این کودک هنوز در رقابت های رده های سنی شرکت نکرد تا دیده شود مثل بسیاری از بازیکنانی که الان به عنوان پدیده شطرنج معروف هستند.استعدادها در مسابقات شناخته می شوند نه اینکه در رقابت های غیر رسمی شرکت کنند.

وی افزود : اگر خانواده سلطانی ایمان دارند که او می تواند پیشرفت کند باید از طریق شرکت در چنین مسابقاتی شناخته شود.

انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.