سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

اسلام برای تمام نیازهای بشر برنامه جامع دارد

مرجع تقلید جهان تشیع گفت: اسلام برای تمام نیازهای مادی، معنوی، فردی و اجتماعی بشر برنامه جامع دارد تا انسان را به سعادت و خوشبختی برساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،آیت الله  مکارم شیرازی در ویژه برنامه های مذهبی-فرهنگی حرم مطهر رضوی که بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور خیل عظیم زائران و مجاوران در صحن جامع رضوی برگزار شد، درباره «جامعیت اسلام» به ایراد سخنرانی پرداخت.


این استاد درس خارج حوزه های علمیه قم با طرح این سوال که آیا اسلام در مورد اقتصاد برنامه دارد، گفت: کسانی که به آیات قرآن و روایات معصومین آشنا هستند می دانند برخی از برنامه های اسلام ویژه اقتصاد خانواده و جامعه بحث می کند که در صورت نهادینه شدن، مشکلات اقتصادی جامعه بر طرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اصول و قانون زندگی در قرآن به صورت کلی بیان شده است، افزود: اسلام برای تمام نیازهای مادی، معنوی، فردی و اجتماعی بشر برنامه جامع دارد و سیره حضرت رسول(ص) شاهد این مطلب است؛ ایشان در آخرین سفر حج خود به مردم فرمودند: من هر چیزی که شما را به بهشت و سعادت نزدیک و از جهنم و بدبختی دور می کند را بیان کردم.

آیت الله مکارم شیرازی گفت: اسلام برای مهمترین و کوچکترین مسائل اعتقادی و اخلاقی برنامه دارد، به عنوان مثال نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر درباره قضاوت و عدالت مهم ترین نامه با این موضوع شناخته شده است.

وی گفت: حضرت علی(ع) در این نامه به مالک اشتر می فرمایند: برای قضاوت از افراد برتر استفاده کن، کسانی که دارای صفاتی چون سعه صدر، شجاعت، طماع نبودن، حوصله نزاع مردم داشتن، احتیاط در حکم دادن و قاطعیت باشند.

این مفسر قرآن افزود: در دین اسلام به افرادی که قاضی هستند سفارش شده تا در نگاه کردن به طرفین، جانب انصاف و برابری را رعایت کنند که این مهم بیانگر جامع بودن اسلام است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مسئله رشوه گیری اشاره و گفت: رشوه گیری دنیای امروز را خراب کرده و متاسفانه با اسم-های متفاوت چون هدیه، حق العمل، پول در جامعه ترویج یافته است.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: اقامه ، برنامه ، جامع
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.