سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان؛

کتاب 700 صفحه‌ای ایثارگران نهاوند به‌زودی منتشر می‌شود

به مناسبت هفته دفاع مقدس کتاب 700 صفحه‌ای با عنوان نهاوند اسطوره ها ایثارگران با موضوع تاریخی گردشگری و دفاع مقدس منتشر می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از نهاوند: رضا خدری نویسنده دفاع مقدس کشورمان که اصالتا اهل  شهراهواز و در حال حاضر دانشجوی دکتری رشته علوم سیاسی می باشد و به خاطر حضور در جبهه و جنگ با دشمن بعثی عراق سال‌هاست که در عرصه‌های مختلف فرهنگ جهاد و شهادت کتاب می‌نویسد اینبار نیز قصد معرفی افتخارات مردم نهاوند را دارد.

وی گفت: 45 سال است در عرصه‌های خبر، عکاسی، نوشتن ادبیات انقلاب و خاطرات دفاع مقدس فعالیت دارم و به‌جز کار عکاسی و خبرنگاری پژوهش در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس و تدریس در دانشگاه‌ها را در بیشتر نقاط کشور سرلوحه کار خود قراردادم.
 
 نویسنده کتب دفاع مقدس عنوان کرد: از دوران دفاع مقدس تاکنون کتب زیادی مانند از طهران تا تهران، خرمشهر از اسارت تا آزادی، از خرمشهر نمی‌میرد، راز قاسم بلم‌ران خرمشهری، حلبچه تا شلمچه، از خونین‌شهر تا خرمشهر و تعدادی کتاب دیگر که در زیر چاپ دارم فعالیت کردم.

خدری افزود: شهرستان نهاوند دارای قدمتی بیش از 6 هزار سال می‌باشد و همیشه در تاریخ ایران و دفاع مقدس و قبل از انقلاب تأثیرگذار بوده و دارای شهدا و شخصیت‌های بزرگ علمی و مذهبی بوده است به همین خاطر و برای ارج نهادن به مجاهدت‌های فرزندان این دیار تصمیم گرفتم خاطرات تاریخی، ایثارگری و شهدای نهاوند را در کتاب 700 صفحه‌ای بانام نهاوند اسطوره‌ها و ایثارگران جمع‌آوری کنیم.

نویسنده وپژوهشگرارشددفاع مقدس بیان کرد: این کتاب در 700 صفحه و ده‌ها سرفصل شامل نهاوند در طول تاریخ قبل از اسلام و بعد از اسلام، معرفی جاذبه‌ها طبیعت، شخصیت‌های تاریخی، مذهبی، علمی، فرهنگی، شهدا، ایثارگران، رزمندگان، آزادگان، شامل مصاحبه‌هایی با مسئولان، روحانیون و تأثیرگذاران فرهنگی در شهرستان می‌باشد.
 
وی گفت: برای نوشتن این کتاب و پرسش از افراد و گروهای مختلف پژوهشگر در نهاوند بیش از 1 سال وقت گذاشتم و به‌جز این نیز چند بار به این شهر تاریخی سفر کردم که مردم مهربان، میهمان‌نواز، ولایت مدار و شهیدپرور نهاوند باعلاقه در مورد گذشته، حال و آینده شهر خود اطلاعات خوبی به من دادند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.