سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

صاحبان اصلی صنعت گردشگری بخش خصوصی هستند

مدير كل ميراث فرهنگی خراسان رضوي با اشاره به اهميت بخش خصوصی در سال "اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل" گفت: صاحبان اصلي صنعت گردشگري بخش خصوصي هستند.

به گزاش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسين زارع صفت در مراسم بازگشايي يك واحد اقامتي دو ستاره در مشهد گفت: توجه به بخش خصوصي و تقويت آن مي تواند زمينه ساز توسعه صنعت گردشگري در كلان شهر مشهد به عنوان قطب گردشگري مذهبي در ايران باشد.

وي با ابراز خرسندي از بازگشايي و افتتاح مجدد اين واحد اقامتي دو ستاره درمشهد گفت: روندي كه در استان پيش رو داريم يك روند توسعه اي و روبه جلوست كه با توجه به فرصت هاي بي شمار در استان خراسان رضوي و خصوصا شهر مقدس مشهد بايد ازاين فرصت ها به نحو مطلوب استفاده كرد.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي افزود: وجود حرم مطهر امام رضا (ع) و ديگر جاذبه هاي گردشگري و آثار فرهنگي – تاريخي در استان خراسان رضوي يك نعمت بسيار بزرگ است كه بايد با تلاش و فعاليت شبانه روزي شكر اين نعمت را به جا آورد و از فرصت هاي پيش رو بهترين استفاده را برد.

زارع صفت گفت: توسعه گردشگري يك فرصت انكار ناپذير مديريتي و يك فرصت ارزشمند براي بخش خصوصي است و خوشبختانه در اين خصوص وضعيت ارائه خدمات و كيفيت آن ها از حد متوسط كشوري در مشهد بالاتر است.

وي افزود: علت سخت گيري ما در حوزه گردشگري و مكلف كردن تاسيسات گردشگري به رعايت استاندارد ها و افزايش كيفيت به خاطر اين است كه ما خودمان را با استانداردهاي جهاني تطبيق مي دهيم.

مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي به فرصت هاي پيش روي مشهد در ماه هاي آينده اشاره كرد و افزود: مشهد 2017 يكي از مهمترين رويدادهايي است كه به طور حتم مي تواند باعث توسعه گردشگري در كلانشهر مشهد شود ضمن اينكه انتخاي مشهد به عنوان شره جهاني سنگ هاي قيمتي نيز يك فرصت ارزشمندي است كه مي تواند مشهد را به قطب رفت و آمد صنعتگران و علاقه مندان به خريد و فروش سنگ هاي قيمتي و نيمه قيمتي تبديل كند.

وي خاطر نشان كرد: تاسيسات گردشگري مشهد اعم از مراكز اقامتي و نيز دفاتر خدمات مسافرتي و جهانگردي بايد خود را براي فرصت هاي پيش رو آماده كنند.

در اين مراسم همچنين فرماندار مشهد مقدس نيز گفت: مشهد يك شهر داراي ظرفيت هاي فراوان درحوزه گردشگري است و ارائه خدمات و كيفيت آن ها در مشهد بايد با بالاترين حد استاندارد انجام شود.

رضا منصوري افزود: خوشبختانه در حال حاضر مسئله مهمي به نام امنيت در كشور ما حاكم است كه به لطف خداوند متعال و رهبري هوشمندانه مقام معظم رهبري شاهد وجود امنيت در ايران هستيم.

وي گفت: يكي از مسايل مهمي كه بايد به آن توجه داشت تقويت فرهنگ ميزباني است و در اين خصوص مراكز اقامتي و هتل ها مهمترين نقش را در اين فرهنگ سازي دارند.

فرماندار مشهد با بيان اينكه مشهد بايد در پذيرايي و ميزباني از مسافران و گردشگران سرآمد كشور باشد افزود: گردشگراني كه به مشهد سفر مي كنند زائران امام هشتم (ع) هستند لذا بايد به بهترين نحو از آنان ميزباني و پذيرايي صورت گيرد.

منصوریخاطر نشان كرد: رويدادهاي مهمي مانند مشهد 2017 فرصت ارزشمندي براي توسعه و تقويت گردشگري مشهد است و دراين خصصو تمام و كمال امادگي لازم را داريم.

يادآور مي شود، اين واحد اقامتي دو ستاره با زيربناي 3 هزار متر مربع و در هفت طبقه در خيابان امام رضا 32 واقع شده كه با صرف هزينه اي 5 ميليارد ريال بازگشايي شده است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.