سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آبادان؛

احیا 250 هکتار از نخیلات خرمشهر در 3سال اخیر

در سه سال اخیر حدود 250 هکتار نخیلات خرمشهر احیا شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛ رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر در نشست تخصصی مسئولان و کشاورزان این شهرستان  گفت: باید فرهنگ یکپارچه‌سازی در زمین‌های کشاورزی ایجاد شود و زمین‌ها خرد نشوند.

محمد مطرودی افزود: اگر از خرد کردن اراضی خودداری کنیم و همه را یکپارچه کنیم باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش عملکردها می‌شویم.

وی گفت: برای استفاده از ادوات کشاورزی نباید از ادوات سنتی استفاده شود چون باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود و ما باید به سمت و سوی ادوات مدرن گام برداریم.

رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر با بیان اینکه متاسفانه خوزستان با کمبود ادوات مناسب مواجه است، افزود: متاسفانه برخی از کشاورزان ما به صورت سنتی فکر می‌کنند و برای وقایع گیاهی از آتش استفاده می‌کنند در حالی که آتش‌زدن آن موجب ایجاد ضرر و آلودگی محیط می‌شود.

مطرودی گفت: یکی دیگر از مشکلات سنتی بودن آبیاری به صورت غرقابی است که در این صورت به زمین‌های بلند آب کمتر می‌رسد و در زمین‌های گود خفگی ایجاد می‌شود.

وی افزود: باید از روش طناب زراعی دانه‌های روغی در خرمشهر استفاده شود که در این صورت امکان بالا رفتن عملکرد و از بین بردن علف‌های هرز می‌شود.

رئیس اداره کشاورزی خرمشهر لزوم حمایت دولت از کشاورزان را خواستار شد و گفت: وجود و مصرف دام و بحث شیلات به اقتصاد و درآمد کمک می کند و ما از کشاورزان حمایت و آنها را تشویق می‌کنیم.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.