سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد 14 درصدی صادرات تا پایان سال اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران گفت: طبق اهداف تعیین شده در پروژه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال 95 حداقل 14 درصد رشد صادراتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه صنعت گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد رضا مس فروش رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران در نشست تجاری اقتصادی پنج جانبه ایران با کشورهای روسیه، عراق، آذربایجان و افغانستان اظهار داشت: این نشست به صورت کاربردی طراحی شده تا شرکت کنندگان بتوانند با حداقل 5 برند صنایع غذایی ایران مذاکره کنند و قراردادهایی با برد دو طرفه جهت ایجاد مراودات تجاری منعقد گردد.

وی در ادامه افزود: استان تهران در بخش صادرات 25 درصد و بیش از 10 میلیارد دلار ظرفیت به خود اختصاص داده که در این بین 75 درصد صادرات خدمات مهندسی با حدود 1.6 میلیارد دلار و همچنین 68 درصد ترانزیت کشوری با حدود 1.8میلیارد دلار مربوط به استان تهران می شود.

وی افزود: 17هزار واحد صنعتی سالانه حدود 6 میلیارد دلار، محصولات پتروشیمی 1ونیم میلیارد دلار، بخش معدن 500میلیون دلار، فرش وصنایع دستی 300 میلیون دلار، کشاورزی 400 میلیون دلار، محصولات عمومی 1.8 میلیارد دلار و صادرات خدمات بیش از 5 میلیارد دلار در بحث صادرات به استان تهران تعلق دارد.

مس فروش در خصوص حوزه زیرساخت صنایع استان تهران تصریح کرد: حدود 17 شهرک صنعتی و 23 بافت صنعتی در استان تهران قرار دارد که قابلیت تبدیل به شهرک های صنعتی را دارا هستند و به زودی از طرف نهادهای مربوطه مصوب خواهند شد؛ همچنین 40 درصد کارت های بازرگانی در تهران صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران تشریح کرد: 260 شرکت خدمات مهندسی در استان تهران مستقر هستند که حدود 75درصد خدمات فنی مهندسی در تهران شکل می گیرد و همچنین دو گمرک تهران و گمرک فرودگاه امام خمینی و بزرگترین پایانه صادراتی گل وگیاه کشور در استان تهران قرار داد.

وی ضمن اشاره به اهداف اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در استان تهران با توجه به نیاز به سرمایه گذاری خارجی به صورت مشارکت در تولید و اهداف حوزه اقتصاد مقاومتی که از مسئولیت های ما به شمار می آید تلاش می کنیم تا به این امر دست پیدا کنیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اذعان داشت: در پروژه اقتصاد مقاومتی حداقل 14 درصد رشد صادراتی تا پایان سال 95 در نظر گرفته شده است.

مس فروش در پایان بیان کرد: توان ساخت داخل کشور روز به روز ارتقا پیدا می کند به همین منظور در حوزه واردات به دنبال دستیابی به تکنولوژی و وارد کردن دانش فنی و همچنین جذب سرمایه گذار خارجی هستیم.

***دستگاه های تجاری الفبای تجارت را رعایت کنند

حسین هاشمی استاندار تهران در مراسم این نشست تجاری عنوان کرد: صنایع غذایی ایران از لحاظ تنوع و کیفیت در دنیا جزو بهترین ها هستند،کیفیت صنایع غذایی ایران در بازار اروپا مشتریان خاص خود را دارد، لذا با توجه به حجم بالای صادرات از استان تهران لازم است کنترل دقیق برای کالاهای صادراتی در نظر گرفته شود و از فروش محصولات نامرغوب جلوگیری نمایند.

استاندار تهران با اشاره به اینکه زمینه تولیدات 4 فصل محصولات غذایی ایران رقابت ناپذیر است، بیان کرد: در بحث تجارت پختگی لازم را هنوز بدست نیاورده ایم اما صادرکنندگان مواد غذایی بزرگی در صنعت کشور به چشم می خورند. در رایزنی ها و مذاکراتی که با کشورهای ارمنستان، روسیه و کردستان اخیرا داشتیم به دنبال مزیت های مشترک بودیم تا بتوانیم صادرات به این کشورها را افزایش دهیم و همچنین امکان صادرات محصولات خود به سایر کشورها از طریق ارمنستان، روسیه و کردستان را فراهم آوریم که این امر با نظارت کامل ایران انجام می گیرد.

هاشمی در پایان گفت: هر کشور برای واردات خود سقفی تعیین می کند، لذا مراکز پژوهشی وزارت صنعت معدن تجارت باید میزان صادرات ممکن به کشورهای هدف را مشخص کند تا برنامه های دقیقی داشته باشیم به همین منظور بین مراکز تحقیقاتی ایران و مراکز کشورهای هدف باید همکاری لازم منظور گردد.

انتهای پیام/




برچسب ها: ایران ، صنایع غذایی ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.