سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیانیه فدراسیون کشتی در مورد نامگذاری "روز کشتی ورزش ملی ایران"

برای موفقیت در المپیک، ورزش نیاز به فضایی آرام و منسجم دارد

فدراسیون کشتی در بیانیه ای با تاکید بر لزوم نامگذاری روز پنجم شهریور بعنوان روز کشتی ورزش ملی ايران اعلام کرد، امسال نيز روز ملی كشتی در ايام مصادف با تولد غلامرضا تختی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در متن بیانیه فدراسیون کشتی آمده است؛نامگذاری روز پنجم شهریور بعنوان "روز کشتی ورزش ملی ايران"، نه تنها مطالبه و خواسته به حق جامعه  بزرگ کشتی کشور بوده  و هست، بلكه خواست عموم مردم شريف و پهلوان دوست ايران بپاس جايگاه فرهنگی و تاريخی اين ورزش كهن و پهلوانان بزرگ اين رشته ورزشی می باشد. انتخاب زادروز غلامرضا تختی، جهان پهلوان تاريخ معاصر ايران از جمع پهلوانان بزرگ تاريخ ايران زمين، انتخابی نمادين از شخصيتی است كه مردم ايران با جان و دل او را دوست دارند.

فدراسیون کشتی در سال گذشته تلاش نمود اين موضوع را  از مراجع ذیصلاح و با طی مراحل قانونی محقق نماید، اما به هردلیل این موضوع تاکنون محقق نگردیده است.

این روزها که در آستانه بازی های المپیک بعنوان بزرگترین رویداد ورزشی سال قرار داریم،  فدراسیون کشتی ضمن قدردانی از تمامی مردم عزيزي که دلسوزانه و  با اعتقاد سازمان مدیریت کشتی کشور را در تحقق این امر حمايت  مي نمايند، اعلام می نماید در زمان محدود باقی مانده تا المپیک، برای موفقیت فرزندان ایران زمین در این رویداد بزرگ بیش از هر چیز به فضایی آرام و منسجم در جامعه ورزش نياز داريم. 

لذا فدراسیون کشتی ضمن این که اطمینان دارد با حمایت مراجع ذیصلاح و مسئول، از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ورزش و جوانان، و تمامی اعضای محترم شوراي انقلاب فرهنگی، به ويژه رئيس جمهور محترم، بزودی روز پنجم شهریور بعنوان روز کشتی ورزش ملی ايران نامگذاری خواهد شد، اقدامات اجرايی  لازم را، جهت ثبت رسمي اين روز، پس از المپیک ریو مجددا پیگیری می نماید. همچنين اعلام می دارد، امسال نیز همچون دو سال گذشته جشن روز پنجم شهریور سالروز تولد جهان پهلوان تختی را مصادف با ايام مذكور، به نام روز ملي كشتی برگزار خواهد نمود.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۳۲ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
فدراسیون کشتی ، ازاینکه شما مانند اکثریت مردم ایران دوست دارید سالروز تولد جهان پهلوان تختی درتقویم سالانه به عنوان روز کشتی گنجانده شود جای تشکر دارد .ولی کادر اداری شما هم باید مسیر انتقال این درخواست را ازمجاری درست وقانونی طی می کرد که متاسفانه اطلاعیه دبیر شورای فرهنگ عمومی نشان می دهد که درخواست شما از راه درست سلسله مراتب اداری وقانونی به ان شورا ارسال نشده . امیدوار هستیم زین پس درخواست های فدراسیون از راه قانونی وداشتن تمام شرایط وضوابط به مقامات ارسال شود تا کار برد داشته باشد .