سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابتلای 190 هزار ایرانی به هپاتیت c

حدود 190 هزار ایرانی مبتلا به هپاتیت c هستند که از این میان تنها 60 هزار نفر شناسایی شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در سمینار تازه های هپاتیت c و تدوین پروتکل درمان آن در ایران که امروز در سالن همایش های رازی برگزار شد، گفت: امکانات درمانی نشان می‌دهد سالانه 6 هزار بیمار مبتلا به هپاتیت c مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی از برنامه سازمان بهداشت جهانی در راستای تشکیل کمیته ملی هپاتیت در وزارت بهداشت خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده طی 15 سال آینده ایران به ریشه کنی هپاتیت c دست می یابد.

ملک زاده تصریح کرد: در تدوین برنامه کنترل و پیشگیری هپاتیت c از افراد در معرض خطر دعوت می‌کنیم تست‌های لازم را انجام داده و از مثبت یا منفی بودن آزمایش خود مطلع شوند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: اعتیاد تزریقی، خالکوبی، تصادفات، خون گیری و مشتقات خونی از جمله عوامل بروز این بیماری هستند.

وی گفت: اکثر افراد مبتلا به هپاتیت c در ایران از اقشار محروم هستند و برای مداوای آنها جامعه پزشکی نباید به سود خود بیندیشد.

ملک زاده پگافرون ایرانی را از داروهای مهم در درمان این بیماری نام برد و ادامه داد: متولیان سلامت باید به فکر ارائه داروهای رایگان برای مبتلایان به این بیماری باشند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یادآور شد: وزارت بهداشت با انجام برنامه های امیدوار کننده درصدد کاهش 90 درصدی بار این بیماری در سالهای آینده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.