سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

8 کودتاچی ترکیه در یونان به 2 ماه حبس محکوم شدند

دادگاهی در یونان، هشت کودتاچی ترکیه ای را که به این کشور پناهنده شده اند، به دو ماه حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسانه های یونان از شهر 'الکسندروپلی' واقع در شمال این کشور گزارش دادند که تعداد 7 نظامی ترک به همراه یک شهروند این کشور که شنبه گذشته پس از بروز کودتا در ترکیه، با یک بالگرد وارد این شهر شده بودند را محاکمه کرد.

وکیل مدافع این افراد پس از اتمام دادگاه به خبرنگاران، گفت: این افراد برای فرود بالگرد نظامی ترکیه درخاک یونان، تبرئه شدند، زیرا براساس قوانین ملی و بین المللی، بالگرد نظامی که سرنشینان آن احساس خطر کنند، نیازی به دریافت اجازه فرود ندارند.

وکیل مدافع متهمان گفت: این افراد به خاطر ورود غیرقانونی به خاک یونان به دو ماه حبس محکوم شدند اما پرونده آنان برای دریافت پناهندگی سیاسی از یونان در آینده مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

درهمین رابطه، رسانه های خبری یونان از شمال این کشور گزارش دادند که تعدادی از ترک های مقیم یونان به همراه تعدادی از اتباع ترکیه که به یونان آمده بودند، با سر دادن شعارهایی علیه 8کودتاچی ترک، آنان را خائن به وطن خواندند و به آنان حمله کردند که این درگیری با دخالت پلیس بدون بروز هیچ حادثه ای، به پایان رسید.

گفتنی است دولت ترکیه خواستار استرداد این هشت نفر به خاک این کشور شده است و تاکنون دو بار نخست وزیر و رییس جمهوری ترکیه، طی تماس هایی با نخست وزیر یونان، خواستار بازگرداندن آنها شده اند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.