سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

پاشنه آشیل استفاده از سموم در کشاورزی کجاست؟

معاون وزیر بهداشت در کرمان گفت: استفاده از سموم کشاورزی نگران کننده است وطرح های پیشنهادی وزارت بهداشت به جهاد به جایی نرسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رسول دیناروند در جمع خبرنگاران کرمانی افزود: گرچه اقدامات خوبی برای کنترل و بهینه سازی مصرف سموم در بخش کشاورزی صورت گرفته است اما متاسفانه در قطب های کشاورزی کشور استفاده نادرست از سموم همچنان وجود دارد.

وی گفت گرچه وزارت بهداشت، برای برخورد با استفاده نابجا از سموم و استفاده کشاورزان از سموم قاچاق و غیرمجاز مسئولیت مستقیم ندارد اما سال گذشته برنامه ای را با وزارت جهاد کشاورزی در زمینه استفاده صحیح از سموم تنظیم کردیم و حتی آماده بودیم اعتباری را در این زمینه اختصاص دهیم به شرط اینکه وزارت جهاد کشاورزی اجرای برنامه را به عهده بگیرد که این موضوع محقق نشد .

رئیس سازمان غذا و داروی کشور درعین حال گفت :اقدامات خوبی برای کنترل مصرف سموم در محصولات کشاورزی ازسوی وزارت جهاد کشاورزی انجام شده که ارائه مشاوره کارشناسی به کشاورزان برای تهیه سموم استاندارد و نحوه استفاده آنها ، ضرورت خریداری سم از فروشگاه های مجاز و مقابله با سم فروشی های غیر مجاز از جمله این اقدامات است.

دیناروند همچنین ابراز امیداوری کرد برنامه مشترک وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی برای استفاده صحیح از سموم کشاورزی ، امسال عملیاتی شود.

با این حال کم کاری ها در حوزه استفاده از سموم ادامه دارد و این سوال همچنان بی پاسخ است که پاشنه آشیل استفاده از سموم غیرمجاز کشاورزی کجاست؟
انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.