سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: از ناتو تنها در شرایط خاصی حمایت می کنیم

نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا بار دیگر تعهدات خود را در قبال متحدان کشورش در ناتو زیر سؤال برد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا، تعهدات خود را برای دفاع از متحدان آمریکا در ناتو زیر سئوال برد. 

ترامپ روز چهارشنبه درمصاحبه با نشریه نیویورک تایمز گفت: تمایلی به انتقاد از روند سرکوبها یا نقض حقوق مدنی از سوی مقامات مستبد در کشورهای متحد آمریکا مانند ترکیه ندارد.

وی در این مصاحبه چهل و پنج دقیقه ای که در هتلی در کلیولند انجام شد، گفت : " فکر نمی کنم ما حق سخنرانی و خطابه و درس دادن داشته باشیم. نگاهی به آنچه در داخل کشور خود ما اتفاق می افتد، بیندازید، ‌چطور می توانیم برای دیگر کشورها سخنرانی کنیم، در حالیکه مردم ما در کمال خونسردی به سوی ماموران پلیس تیراندازی می کنند؟ " 

نیویورک تایمز نوشت: ترامپ در این مصاحبه بار دیگر ضمن تاکید بر دیدگاه های ملی گرایانه خود که در طول مبارزات انتخاباتی بارها به آنها اشاره کرده است، در این باره توضیح داد که چگونه قصد دارد متحدان آمریکا را وادار سازد تا بخشی از هزینه های دفاعی را که کشورش در طول چندین دهه در دفاع از آنها متحمل شده است ، پرداخت کنند. 

ترامپ در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت های روسیه که زنگ خطر را برای کشورهای حوزه بالتیک ، جدیدترین اعضای ناتو  به صدا در آورده است گفت: اگر روسیه به این کشورها حمله کند، من تنها در صورتی تصمیم می گیرم به کمک آنها بیایم که ابتدا مطمئن شوم این کشورها به تعهدات خود در قبال آمریکا عمل کرده اند.

وی گفت :‌« اگر این کشورها به تعهدات خود در قبال ما عمل کرده باشند ، پاسخ پرسش شما مثبت است. "

ترامپ که در سخنرانی پنجشنبه شب خود در گردهمایی ملی حزب جمهوری خواه در کلیولند گفته بود: شعار «‌ نخست آمریکا » را در دستور کار خود قرار خواهد داد، تاکید کرد متحدان آمریکا در نهایت خود را با این رویکرد وی تطبیق خواهند داد. 

ترامپ تصریح کرد : "من ترجیح می دهم بتوانیم به توافقنامه های موجود ادامه بدهیم؛ ولی این کار تا زمانی امکان پذیر خواهد بود که متحدان ما این نکته را درک کنند که دوران دست و دل بازی و بذل و بخشش آمریکا در برابر آنها دیگر به سر آمده است. "‌


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بلیط سیرک چقده ناسلامتی خودت دلقک سیرکی ترامپ