سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

مهمترین اولویت های دولت تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی

استاندار خراسان رضوی گفت :استفاده از کالاهای ایرانی باید به یک فرهنگ پایدار تبدیل شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،علی رضا رشیدیان در این جلسه شورای اداری استان افزود: برای شناساندن این امر آموزش و پرورش در این حوزه نقش تعیین کننده ای دارد.

وی با اشاره به نامگذاری سال از سوی رهبر معظم انقلاب به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، گفت: اجرای منویات معظم له در این حوزه و برنامه ریزی و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی از جمله مهمترین اولویت های دولت در سال جاری است.

استاندار خراسان رضوی باتبریک هفته بهزیستی و روز تامین اجتماعی، خاطر نشان کرد: باید با بهره گیری از امکانات موجود و هم افزایی بین دستگاه های اجرایی مربوطه، زمینه ی مناسب سازی شرایط برای حضور موثر معلولان در اجتماع فراهم شود.

استاندار خراسان رضوی تامین اجتماعی را یکی از حلقه های تولید و اشتغال دانست و افزود: این مجموعه شریک کارگر و کارفرما است و باید در راستای استیفای حقوق هر دو قشر و ارتقای خدمت رسانی به آنان تلاش کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این جلسه با اشاره به اقداماتی که در حوزه ی اقتصاد مقاومتی در استان انجام شده است؛ گفت: راه اندازی نخستین ترمینال صادراتی شهرستانی در نیشابور با عملکرد دو ماهه ی 10 هزار تن کالا به ارزش 142 میلیارد ریال از این جمله است.

محمد مهدی مروج الشریعه افزود: اختصاص 377 میلیون دلار اعتبار برای اجرای پنج طرح اقتصادی از محل صندوق توسعه ملی که به بانک عامل ابلاغ شده است؛ از دیگر اقدامات می باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی با بیان این که هم اکنون 9 طرح فولادی برای دستیابی به تولید 17.5 میلیون تن کنسانتره و 15 میلیون تن گندله در استان در حال اجرا است که عموما بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ اظهار داشت: تنها در سال جاری هزار میلیارد تومان در شرکت فولاد خراسان سرمایه گذاری صورت می گیرد.

وی با اشاره به حجم سرمایه های خارجی وارده و جذب شده در استان گفت: کل این مبلغ در سال گذشته 308 میلیون دلار بوده است که این رقم تنها در سه ماهه نخست سال جاری به 54 میلیون دلار افزایش یافت.

مروج الشریعه افزود: طی سال گذشته و برای نخستین بار هزار و 300 میلیارد تومان ماشین آلات صنعتی با منابع بخش خصوصی وارد استان شد که مشابه داخلی نداشته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه ی منابع استانداری خراسان رضوی خاطر نشان کرد: 77 مورد اختیارات و وظایف قابل واگذاری به استانداران در راستای اجرای هر چه مطلوب تر سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی کارشناسان احصا و به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شده است.

وی با اشاره به اختصاص 760 میلیارد تومان تسهیلات برای احیا واحدهای تولیدی و صنعتی مشکل دار خراسان رضوی ، تاکید کرد: مدیریت عالی استان مصمم است که از سهم 16 هزار میلیارد تومانی کشوری از سهمیه های جذب نشده سایر استان ها استفاده کند

گفتنی است؛ جلسه ی شورای اداری استان به نام شهدای گرانقدر اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد و مدیران کل بهزیستی و آموزش و پرورش خراسان رضوی، گزارشی از عملکرد خود ارائه کردند.

انتهای پیام//

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.