سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واشینگتن تایمز:

نابودی اصول 240 ساله نیروی دریایی آمریکا در حادثه بازداشت تفنگداران در ایران/توافق هسته‌ای، بهانه نظامیان بازداشت‌شده

به نوشته واشینگتن‌تایمز از دست‌رفتن روحیه جنگندگی نظامیان آمریکا نگران‌کننده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی روزنامه واشینگتن تایمز در گزارشی نوشت: بر اساس آخرین تحقیق منتشر شده، تسلیم‌ دو قایق گشت‌زنی تفنگداران آمریکایی که به طور کامل مسلح بودند در مقابل قایق‌های کوچکتر و فاقد تجهیزات کافی نیروهای سپاه ایران، چیزی بیش از رسوایی برای نیروی دریایی آمریکاست.

 جزئیات منتشرشده در این گزارش که نتیجه 5 ماه تحقیق است نشان‌دهنده از بین رفتن روحیه جنگندگی ماست. فقدان روحیه‌‌ای که باید در فرماندهان وجود داشته باشد تا به آن‌ها قدرت صدور دستور بدهد، در این حادثه به طور کامل احساس می‌شد. خوشایندمان باشد یا نه، باید گفت اصول و آداب 240 ساله نیروی دریایی ما با تسلیم‌شدن قایق‌های گشت‌زنی بدون شلیک حتی یک گلوله از سوی طرف مقابل به باد رفت. این تراژدی را نمی‌توان نادیده گرفت.

شرایطی که باعث شد این دو قایق تسلیم شوند نیز چیزی فراتر از افتضاح بود. این حقایق که دو قایق مذکور راه خود را گم کردند و از مسیر اصلی منحرف شدند، موتورهایشان دچار مشکل شد و اقدامات غیرحرفه‌ای فرمانده نظامیان حاضر در قایق‌ها در مقابل مسئله مهمتر یعنی نبود روحیه جنگندگی بسیار بی‌اهمیت است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: در طول تاریخ و به خصوص پس از حادثه دردناک 11 سپتامبر شاهد اقدامات شجاعانه نیروهای نظامی خود در مقابل دشمنان بوده‌ایم. نظامیان آمریکا در صورتی که به آن‌ها فارغ از ملاحظات سیاسی اجازه مانور داده شود در دنیا حرف اول را می‌زنند. 

در خصوص این حادثه شاهد تأثیر سیاست‌های ملاحظه‌گرایانه رئیس‌جمهور اوباما در مقابل دشمن قسم‌خورده خود یعنی ایران بودیم. قوانین مهندسی اجتماعی نیز که روی نیروهای نظامی اعمال شده به علاوه ملاحظات سیاسی، یکپارچگی، همبستگی و روحیه خواستن به معنای توانستن نیروهای ما را از بین برده است.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: نیروهای دریایی آمریکا در این حادثه هرگز انتظار نداشتند در مسیر به سمت بحرین با نظامیان ایران مواجه شوند. ایران تاکنون اقدامات خصمانه و تهدیدآمیز زیادی علیه نظامیان آمریکا در خلیج فارس انجام داده که از سوی واشینگتن بدون پاسخ مانده است. نظامیان آمریکا به دلیل قوانین محدودکننده دستِ بازی برای مانور در آب‌های خلیج فارس ندارند. 

در نتیجه، ایران و دشمنان دیگر ما در خاورمیانه این مسئله را پای ضعف نیروی دریایی آمریکا می‌گذارند و به همین دلیل برای انجام اقدامات خصمانه شجاعت بیشتری می‌یابند. در دریای جنوبی چین و بالتیک نیز اقدامات مشابهی علیه نیروی دریایی ما از سوی چین و روسیه انجام می‌شود.

درباره حادثه بازداشت تفنگداران در خلیج فارس، شکی وجود ندارد که نیروهای حاضر در قایق‌ها باید برای شلیک هشدار یا حتی انجام اقدامات جدی‌تر به منظور دور شدن از آن منطقه آماده می‌شدند. اما قوانین بازدارنده باعث شد نیروهای ما به خود اجازه شلیک پیش از انجام این اقدام از سوی مقابل را ندهند.

بر اساس گزارش منتشر شده، تعدادی از نیروهای ما آماده شلیک بودند؛ اما فرمانده به آن‌ها دستور داد بنشینند و از سلاح‌های خود فاصله بگیرند. به عقیده من اگر نیروهای ما خود را آماده مبارزه نشان می‌دادند، قایق‌هایشان به دست ایران نمی‌افتاد. اما متأسفانه این نیروها حتی این راه را امتحان نکردند. درست مانند حادثه حملات بنغازی در 11 سپتامبر سال 2012 (21 شهریور 91) که این اقدام می‌توانست مؤثر واقع شود. 

فرمانده نیروهای بازداشت‌شده علت نشان ندادن روحیه جنگندگی و آمادگی برای مبارزه را توافق هسته‌ای ایران اعلام کرد. او گفت: نمی‌خواستم در برنامه رئیس‌جمهور در خصوص توافق ایران که قرار بود 16 ژانویه (26 دی 94) اجرایی شود خللی وارد کنم. به علاوه، زمانی که دو قایق دیگر ایرانی به ما نزدیک شد احساس کردم به لحاظ تعداد از آن‌ها کمتریم و چاره‌ای جز تسلیم نداشتم. 

در انتهای این گزارش آمده است: پس از بازداشت نیز این فرمانده و تعدادی از نیروهایش با تخطی از اصول رفتاری، لکه دیگری به دامن نیروی دریایی آمریکا اضافه کردند. این حادثه نشان داد ضرورت دارد نیروی دریایی آمریکا بار دیگر اصول نظامی و رفتاری را بیاموزد. این آموزش باید طوری باشد که هیچ محدودیتی نتواند روی نظامیان آمریکایی تأثیر بگذارد و مانع تصمیم‌گیری صحیح از سوی فرماندهان ما شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۲۵ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
مرگ بر آمریکا
ناشناس
۲۲:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
فرمانده امریکایی بهترین و عقلانی ترین کار را کرد
نباید محاکمه شود چرا باید سر یک سوع تفاهم جنگی اتفاق بیافتد
ناشناس
۲۲:۳۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
کارشناسای سیاسی نظامی جهان گفتن اگر ایران تنگه هرمز ببنده عملا وارد جنگ با امریکا میشیم مگه نمیدونی یکی از مهمترین ابراهای تجارت نفت دنیاست و بسیاری از کشورها از این تنگه بابت تجارت عبور میکنن پس اگه ما تنگه ببندیم باعث بحران اقتصادی جهان میشیم واین به نفع ن ما نه دنیااست
ناشناس
۱۹:۴۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
تنگه هرمز را ببندید تا قیمت نفت بشکه ای 500 دلار بشه
ناشناس
۱۹:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
توانایی بستن تنگه هرمز نداریم,چون میدونیم اگه ببندیم باید با امریکا روبرو بشیم
ناشناس
۲۰:۳۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
کی میگه؟
شما میگی؟
شما اشتباه میگی
کارشناسان نظامی امریکا اعتراف کردند که اگه ایران بخواد تنگه را ببنده امریکا فقط یک انتخاب داره .نظاره گر باشه .
شما چی میگی؟این وسط
ناشناس
۲۱:۰۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
الان امریکا بهت یه مدال وطن فروشی میده
ناشناس
۱۹:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
میدونید چرا تو ایران بیکاری هست، این مربوط به امریکا نمیشه، چون تو ایران یه کارگر به اندازه چند کارگر کار میکنه و حقوق یه کارگر رو میگیره و یه مهندس هم همیطور
ناشناس
۱۸:۱۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بد بخت های فلک زده باید خیلی بد تر از این باهاتون رفتار میکردیم خیلی وقت پیش باید تنگه هرمز رو به روی تمام کشتیهای نظامی فرامنطقه ای میبستیم تا دیگه اینقدر زبونتون دراز نباشه
ناشناس
۱۷:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
نظامیان ایران هم در دنیا حرف اول را در دفاع از کشورشان می زنند!برخلاف آمریکایی ها که بیشتر مواقع حرف اول را برای تجاوزبه دیگر کشورها می زنند!
ناشناس
۱۷:۰۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
دشمن زخم خورده وبدنبال بدست آوردن آبروی از دست رفته است باید قوی تراز گذشته از دستاورهای این رویارویی محافظت کرد ودشمن را درموضع ضعف نگه داشت هرگز دچار غرور نشویم ودشمن را دست کم نگیریم/ مرگ بر آمریکا فضول بین المللی
ناشناس
۱۶:۵۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
تا صد سال آینده ایرانی ها میخوان در این مورد صحبت کنند بابا شما خیلی قدرتمندین تمومش کنید بابا
ناشناس
۲۱:۰۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
زرت
ناشناس
۱۶:۵۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بله برای به هم نخردن توافق هسته ای داشتن گریه میکردن!
ناشناس
۱۶:۴۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
متاسفانه عده ای از مردم باشکم پر بر ضد امریکا هستن عده ای با شکم خالی مدافع امریکا,اما واقعیت چیزه دیگه ای هست که ما ازش بی خبریم
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
معلومه واقعا یه چیزی زدی
ناشناس
۱۶:۱۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
متاسفانه ایرانی ها در دنیا و در شبکه های اجتماعی ابروی خودشونو بردن متاسفم
ناشناس
۱۶:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
من متولد ایران هستم اما عاشق امریکا ام همچون خدا میپرستم....
ناشناس
۲۱:۰۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
خس و خاشاک
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ای کافر بت پرست
ناشناس
۲۱:۰۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ننگ بر تو
ناشناس
۰۴:۰۰ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
هیس . . . بی غیرتها داد نمیزنند
ناشناس
۱۵:۲۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
حالا انقدر جو میدین که اینبار اگه بهشون بگیم ایست شلیک میکنن
ناشناس
۱۵:۱۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
حيف شد ولشون کردن، سربازهاشونوبايد ختنه ميکرديم بعد يکيشنومجبورميکرديم با اون خانومه مزدوج بشه، بعدبراش عروسي ميگرفتيم بعدولشون ميکرديم...
ناشناس
۱۵:۰۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
و ما رميت اذ رميت و لكن الله رمي. خدا ترس رو تو دلشون انداخته بود كه تسليم بشوند اگر ايمان واقعي داشته باشيم تمام دشمنان خدا تسليم ما خواهند شد.
ناشناس
۱۵:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اگه من جای اینها بودم هرگز تسلیم نمیشدم خاک توسرشون
ناشناس
۱۴:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بازم ازاین غلطا بکنید دوباره جلوتون خواهیم ایستاد اطمینان داشته باش اگه یه تیر شلیک کنی ۱۰تا جواب میدیم بگرد تا بگردیم
ناشناس
۱۴:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ماتا پای جان پای ملت خود هستیم وامریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ناشناس عاشق آمریکا...حتماایرانی نیستی احتمالاوهابی هستی.
ناشناس
۱۳:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
کاش اونجا بودم سلفی میگرفتم
ناشناس
۱۳:۳۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
عاشق آمریکام
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
نکبت بدبخت
ناشناس
۱۴:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
همون قضیه چراغ سبز نشون دادنه
ناشناس
۱۴:۵۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
منم همینطور دوسش دارم
ناشناس
۱۵:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
خخخخخخخخ یعنی وای جی سی انقدر دیگه حقوق آزادی بیان رعایت میکنه که حتی عشق به آمریکا رو چاپ میکنه !!!!!!!!!!
آمریکا کشوریست که طبیعت بسیار زیبایی داره اونی که گفت من عاشق آمریکام نگفت که من عاشق اوبام بهش میگی نکبت چرا؟؟؟
ناشناس
۲۱:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
خاک عالم بیشعور
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۱ مرداد ۱۳۹۵
خخخخخخخخ یعنی وای جی سی انقدر دیگه حقوق آزادی بیان رعایت میکنه که حتی عشق به آمریکا رو چاپ میکنه !!!!!!!!!!
آمریکا کشوریست که طبیعت بسیار زیبایی داره اونی که گفت من عاشق آمریکام نگفت که من عاشق اوبام بهش میگی نکبت چرا؟؟؟
ناشناس
۱۳:۳۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اصلا به لباس های این سربازا موقع تسلیم شدن نگاه کنید معلومه که وضعیت ناقصن ، کشتی ها شونم که مال دوره قجره، کجاش مجهز بودن اینا راه گم کرده بودن احتمالا
ناشناس
۱۴:۲۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ببند
ناشناس
۱۲:۵۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
خوب طبیعی است انسان برای هیچ وپوچ حاضر نیست خودرا بخطر بندازه. خواه امریکایی باشد یا ایرانی. تسلیم شدن در این شرایط کاملا عاقلانه است. اینا بیخود به ملواناشون گیر دادند واونارو دادگاهی کردند.
ناشناس
۱۲:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
نظامیان آمریکا فقط در مقابل زنان و کودکان و افراد بی دفاع ،با پیشرفته ترین سلاحها میتوانند قدرت نمایی کنند و شجاعتشونو به رخ بکشند. اگه چندتا مَردِ جنگ و جهاد مقابل خود ببینند به جای سلاح به پوشک نیاز پیدا میکنند
ناشناس
۱۲:۴۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
برادر الان من چند وقته از کار بیکار شدم بنظرتون آمریکا باعث بیکاری منه...موقعی که منو از کار بیکار کردن گفتند عدم نیاز...الان چند وقته دارم دنبال کار می گردم نیست کار نیست...خونه میرم پول تو جیبی خودم هم نمی تونم در بیارم باید یقه کی رو گرفت...هیچ چی باید هر وقت وارد خونه میشی از شرمندگی زمین دهن باز کنه بری توش...
ناشناس
۱۲:۴۱ ۳۱ تير ۱۳۹۵
در نبود شیر شغال زوزه میکشه و چون کسی نیست صداش رو خفه کنه هوا ورش میداره که مالک جنگل شده.بعد از انقلاب که این شیر بیدار شدهمه باید ماستها رو کیسه کنند.شیر ما هستیم و امریکا چون کسی در دنیا جلوشون وای نمی ایستاد فکر باطل بسرشان زد حال چند جوان در نیروی دریایی حیصیت نداشته امریکا را برملا کرد.دمتون گرم که باعث شدین ما در گوشه کنار ایران راحتتر زندگی کنیم.خدا قوت.
ناشناس
۱۲:۳۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
ما رمیت اذ رمیت لکن الله رمی. ما نینداختیم بلکه خدا انداخت.
ناشناس
۱۲:۰۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
وقاحت و پررویی و البته تلاش برای نشان دادن سلطه پوشالی در این متن موج می‌زد.

من تأسفم از اینه که مردم آمریکا هم مثل دولتمردانشون و نگارندگان این متن خود رو در تجاوز به دیگر کشورها صاحب حق بدونن
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اگر یک تیر شلیک میکردید اون دو تا قایق که هیچی ناو های هواپیما برتان را هم میگرفتیم !!!!مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
مرگ بر امریکای پوشالی
ناشناس
۱۶:۴۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
خخخخخخخخخ یه ضره واقعی فکر کن
ناشناس
۲۰:۳۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
واقعی گفت .شما واقعی فکر کن
ناشناس
۲۲:۳۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
فیلم هندی زیاد میبینی
ناشناس
۱۱:۴۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اقا یارانه من واریز نشده بنظرتون نیرو دریایی امریکا قطعش کرده
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
با قایق خراب کجا میخواستن برن .عاقلانه ترین کار را کردن.
ناشناس
۱۱:۲۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
درود بر دریا نوردان دلاور سپاه قدرت نظامی یعنی این. آمریکا باید بپذیرد در آسیا در مقابل ایران از نظر قدرت نظامی حرفی برای گفتن ندارد. چون سربازان ما به سلاحی ما فوق قدرت به نام ایمان به خدا و عشق به شهادت مجهز هستند
ناشناس
۱۱:۲۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
باید توی منطقه ی سقوط هواپیمای مسافربری اعدام میشدند. ضمنا این احتمال وجود داره که به بهانه صدمه به روحیه نظامیان و ... به چپاول و دارایی های بلوکه شده ایران اقدام کنند. از این حرامی ها بعید نیست.
ناشناس
۱۱:۱۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اولا یه روش قدیمی هست می تونید ازش بهره بگیرید تا نیروهای شما در رو یارویی ها از عقل بهره نگیرند و فقط حمله کنند اون هم بدید چند سگ وحشی گازشون بگیره. بعد هم اگه می خوای اجازه بدیم تو خلیج همیشه فارس مانرو بدی بلکه نیروهاتون یه کم جرات عملیاتی در خلیج پیدا کنن باید پول ودی. برو عمو خودتو جمع کن. اولا برید در مواضع تون اصلاح ایجاد کنید تا نیروهاتون فکر نکنن باید واسه نفت دیگران بمیرند و معامله با خدا هم مگه داریم مگه میشه.
ناشناس
۱۱:۱۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
برندخیلی هم ممنون باشندکه به دست سپاه اسیرشده بودند.اگردست داعش می افتادندوای چی می کردند؟؟خانم تنفگداربایستی جهادنکاح انجام می دادکه مابهش روی سری دادیم.تفنگداران مردالان سرهایشان تنشان نبود.اصلا یکی نیست مثل پوتین به اینهابگه شمادرخاورمیانه چه غلطی میکنید؟اگرماباچندناوچه جنگی درآبهای شمابودیم تحمل می کردید؟
علوی
۰۸:۰۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۵
داعش که ساخته خودشونه
ناشناس
۱۱:۱۴ ۳۱ تير ۱۳۹۵
این آمریکایی ها هیچ وقت نمی توانند این مطلب را درک کنند که علت ترس نیروهای آنان از ایران قدرت الهی است که پشتیبان این نیروهاست و این مولفه قدرت است که هیچ نیرویی قدرت برابری با آن را ندارد.
والا تجهیزات و تعداد نفرات که در همه نیروهای نظامی وجود دارد.
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۱ تير ۱۳۹۵
احمق گفته " نظامیان آمریکا در صورتی که به آن‌ها فارغ از ملاحظات سیاسی اجازه مانور داده شود در دنیا حرف اول را می‌زنند. ". خخخخ

شما امریکایی ها فقط تو فیلم ها قهرمان و اسطوره هستید در واقعیت عددی نیستید.

در کشور ما ایمان باعث قدرتی شد که بدون هیچ امکاناتی 8 سال در برابر دنیا ایستادگی کنیم و پیروز بشیم ولی شما چی؟ شما چی دارید؟

حرف هاتون مضحک و مسخرست
ناشناس
۱۱:۰۸ ۳۱ تير ۱۳۹۵
خخخخخ، داداش باختین و گاف دادین دیگه، چرا جِرزنی میکنین و دبه در میارین، ایشالا دفعه بعد که گیر افتادین اصول حرفه ایتون رو رعایت کنید ،خخخخخ البته اگه فرصت کردین
ناشناس
۱۱:۰۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
واشنگتن تایمز اومده اَبروش رو بگیره،چشمشم کور کرد. گلابی خب اگه نظامی هاتون تیراندازی می کردند علاوه بر اینکه کشته می شدند حتی ناو هواپیمابرتون هم که مطمئنأ برای مقابله به مثل حرکتی می کرد نابود میشد و بعدش هم که معلوم نبود چی بشه.شاید یه جنگ راه می افتاد،اگه هم جنگ راه نمی افتاد آبروتون از اینچه که رفته بیشتر می رفت
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
یلام امریکایی هاخیلی هم ممنون باشندزیرامی توانستیم براحتی همه یشان راختنه کرده وبه بحرین بفرستیم امام مان فرمودندامریکاهیچ غلطی نمی تواندبکند.دفعه بعداگربه سرزمین ماراه گم کنندمطمئن باشندسپاه وبسیج ماهرخطایی راقبول نخواهدکرد.حالادعاکنندکه به دست نیروهای دریایی ارتش نیافتاده اندخدامی دانست چه برسرشان می آمد.
ناشناس
۱۰:۴۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
میگفتندتندروولی حالابانوشته های این روزنامه دیدم تندروبه چه معناست،آره شلیک نابحقتان به هواپیمای مسافربریمان وکشته شدن آنهمه انسان رایادمان نرفته واین حداقل کاری بودکه دلاورمردان سپاه انجام دادندفکرمیکنیداگه ملاحضه سیاسی نبودحتی یک قایق شمادرخلیج فارس سالم میماندبریدودعاکنیدکه غلطی دیگرنکنیدکه بعدش دیگرملاحضه ای نیست
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۱ تير ۱۳۹۵
تسلیم نمی شدن که مرده بودن .
ناشناس
۱۰:۲۹ ۳۱ تير ۱۳۹۵
یعنی بایدنظامیانتان کشته میشدند؟
ناشناس
۱۴:۲۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بیشتر از این نباید از شغالهای امریکایی توقع داشت
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
کلا آمریکایی ها عادت دارند خود را به نفهمی بزنند، یا که این اظهارات از غرور کاذبشان است، خب شما هزاران کیلومتر دورتر از سرزمینتان در آبهای ما چه غلطی میکنید توقع داشتید برادران غیور سپاه با گل و شیرینی به استقبالتان بیایند و بگویند ببخشید که شما راهتان را گم کردید. فقط شانس آوردید که یک گلوله شلیک نکردید و مثل بچه آدم تسلیم شدید، وگر نه همه تان مرحوم شده بودید و میبایست جنازه تان را به آمریکا ببرند
ناشناس
۱۰:۱۷ ۳۱ تير ۱۳۹۵
اصلا امریکا در خلیج فارس ،دریای چین، اوکراین در جوار روسیه، کره جنوبی،اوکیناوای ژاپن، بحرین {ناوگان پنجم } ، ریاض ،اینجرلیک ترکیه، آبهای کوبا، بخش کرد نشین عراق، شمال سوریه و....................... چه میکند .سازمان ملل یعنی امریکا یعنی حیات وحش...
ناشناس
۱۴:۲۵ ۳۱ تير ۱۳۹۵
بزن دست قشنگه رو / مرگ بر امریکا
ناشناس
۱۶:۲۳ ۳۱ تير ۱۳۹۵
جوک نگو
ناشناس
۲۰:۳۲ ۳۱ تير ۱۳۹۵
برا چی جک نگه؟
یعنی شما موافق امدن دزد در خانه هستی؟