سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان؛

20 روستای کاشان آبرسانی سیار می‌شود

فرماندار کاشان از آبرسانی سیار به 20 روستای این شهرستان بر اثر بحران آب و شدت گرما خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از اصفهان، حمیدرضا مومنیان،عصر امروز چهارشنبه 30 تیرماه در دومین شورای اداری شهرستان کاشان، گفت: متاسفانه بحران آب و خشکسالی در این شهرستان شدت یافته‌است.

وی، در خصوص مشکلات واحدهای صنعتی و کثرت فعالیت این واحدها در سطح کشور، استان و شهرستان گفت:استاندارد جهانی فعالیت واحدهای صنعتی یک واحد صنعتی به‌ازای هر 400 نفر است اما این در حالی است که در ایران به‌ازای هر 40 نفر یک واحد صنعتی و در استان اصفهان به‌ازای هر 20 نفر یک واحد صنعتی است.

به‌گفته‌وی، این کثرت اضافی و احدهای صنعتی عامل گردش بی‌جهت کالا و گرانی آن می‌شود.

معاون استاندار، در ادامه با تاکید بر تحقق اقتصاد مقاومتی و دغدغه مقام معظم رهبری در این حوزه سرفصل‌های دوازده‌گانه ابلاغ آن به وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اداری را برشمرد و گفت:تحقق این مهم در بعضی موارد نیاز به هزینه ندارد و حتی گاهی  در حوزه فعالیت دستگاه اداری با یک چیدمان ساده و کار جزئی که به چشم نمی‌آید می‌توان آنرا عملیاتی کرد.

مومنیان، افزود: دولت ۶۰ طرح عمده شامل ۲۵۰ پروژه براساس ۱۲ بند اقتصاد مقاومتی را در سال جاری به وزارتخانه‌ها ابلاغ کرده‌است که 97 پروژه آن کوتاه‌مدت و مابقی آن میان‌مدت و بلندمدت است.

وی،برنامه‌ریزی لازم برای اجرایی کردن طرح های سهم استان، شناسایی طرح های اقتصاد مقاومتی کاشان با معرفی و اولویت اجرای طرح های نیمه تمام و رفع موانع اجرایی طرح ها و اهتمام مدیران را خواستارشد و گفت:محورهایی که از قابلیت اجرایی شدن در هر منطقه به موازات کشور  برخوردار است را باید در شهرستان عملیاتی نمود.

به‌گفته‌وی، موضوع اقتصاد مقاومتی تنها موضوعی است که با اجماع کلی به عنوان مسیر اصلی توسعه و رشد اقتصادی در نظام مطرح است.
فرماندار کاشان، با تاکید بر اینکه معماری اصیل و سنتی کاشان با استفاده از مصالح بومی و متناسب با اقلیم مصداق اقتصاد مقاومتی است گفت:گذشتگان بدون تکنولوژی با فکر و تدبیر توانستند بهترین آثار را به یادگار بگذارند اما اینکه اکنون با وجود تکنولوژی کارهای بسیاری بر زمین است جای تامل است.

مومنیان، در پایان به «بهین»برنامه ملی ارتقای توان تولید ملی برای کمک به صنعت اشاره کرد و گفت: پایش این مجموعه نیز با طرح «نیپا» در حال اجرا است که استان اصفهان در این زمینه استان برتر شد و کاشان بییشترین تقاضا را داشت.

انتهای پیام/پ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.