سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان؛

خسارت میلیاردی طوفان :مانسون هند" در عنبرآباد

معاون برنامه ریزی فرماندار عنبر اباد گفت: خسارت طوفان شدید عصر دیروز به بخشهای مختلف شهرستان عنبراباد بیش از 200 میلیارد ریال برآورد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، همت بلوچی با اعلام این خبر گفت: طوفان شدید روز گذشته که همراه با گرد غبار و باران بود به یک هزار و 800 هکتار از نخلستانها حدود 35درصد و به 250 هکتار از باغات مرکبات شهرستان بیش از 20 درصد خسارت وارد کرد .

وی با اشاره به قطع و شکستگی تعداد زیادی از درختان سطح شهر که باعث مسدود شدن معابر درون شهری شد افزود :طوفان بالغ بر 2میلیارد تومان به تاسیسات شهری و فضای سبز شهرستان خسارت وارد کرد و باعث تخریب چند دستگاه خودرو شد .

معاون فرماندار عنبراباد همچنین اظهار کرد: طوفان با شکستن 7 تیر برق و سقوط یک ترانزیستور باعث شد برق شهرستان بطور کامل قطع شود که با تلاش عوامل شرکت برق ، این مشکل ظرف 12 ساعت برطرف شد .

وی با اشاره به اینکه براثر وزش توفان به تاسیسات کارخانه شیر عنبرآباد نیز خسارت وارد شده است افزود: بارش شدید باران که عصر دیروز با طوفان همراه بود باعث طغیان رودخانه فصلی گمرکان شد وراه ارتباطی 20 روستای دهستان امجز را مسدود و به دو دستگاه خودرو خسارت سنگینی وارد کرد.

حمیده حبیبی کارشناس هواشناسی استان سرعت وزش توفان دیروز در محل ایستگاه هواشناسی عنبراباد را تا 60 کیلومتر بر ساعت ذکر کرد و گفت سرعت وزش طوفان ممکن است در دیگر مناطق این شهرستان شدیدتر بوده باشد .

وی این طوفان را به پدیده اب و هوایی مانسون مرتبط دانست و گفت: این پدیده هر سال در فصل تابستان مناطقی از جنوب کرمان را با شدت و ضعف متفاوت تحت تاثیر قرار میدهد .

وی افزود پدیده مانسون که در واقع همان بادهای موسمی است از سمت اقیانوس هند شکل میگیرد.

انتهای پیام/ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.